رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان زنجان عنوان کرد:

«ترمه»؛ میدانی برای شناسایی شاعران و نویسندگان

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان زنجان از اجرای برنامه‌های محفل ادبی «ترمه» به صورت مستمر و هفتگی خبر داد.

تصویر «ترمه»؛ میدانی برای شناسایی شاعران و نویسندگان

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، قاسم موحدیان، در رابطه با افتتاح محفل ادبی «ترمه» در شهرستان زنجان، اظهار کرد: با توجه به برنامه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در رابطه با تاسیس و فعال‌سازی محافل ادبی، محفل ادبی ترمه نیز در کتابخانه‌های عمومی شهرستان زنجان افتتاح شده‌ است.

وی با اشاره به اینکه محافل ادبی اهداف فرهنگی دارد، افزود: حمایت از جریان‌های اصیل ادبی و فرهنگی نیز در راستای برگزاری محافل ادبی صورت می‌گیرد. همچنین در راستای آن، شاعران و نویسندگان جوان بومی شناسایی، حمایت و معرفی می‌شوند. همچنین برگزاری این محفل به رشد و ارتقای شعر بومی استان نیز کمک خواهد کرد که این موارد از اهداف اصلی برگزاری محفل ادبی است.

این مسئول تصریح کرد: برنامه‌های محفل ادبی ترمه به‌ صورت مستمر و هفتگی مانند شب‌های شعر، نقد آثار، معرفی کتاب، رونمایی از آثار چاپ شده و ... برگزار خواهد شد تا فضایی ایجاد کنیم که علاوه بر معرفی شاعران و نویسندگان جدید، بتوانیم مفاخر و مشاهیر استان را نیز به نسل جدید معرفی کنیم.

موحدیان با بیان اینکه این محافل در راستای ارتقا و کسب سرمایه اجتماعی کتابخانه‌ها است، ادامه داد: سعی داریم با برگزاری برنامه‌های محفل ادبی کتابخانه‌های عمومی را مکانی معرفی کنیم که خانه شعر، ادب و خانه فرهنگ معرفی شوند و فرصتی برای رشد و پیشرفت نویسندگان و نخبگان استان ایجاد کنیم. همچنین افرادی که تمایل به ورود به حوزه ادبی و فرهنگی دارند نیز می‌توانند از این فرصت برای نقد آثار خود استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه همه فرهیختگان فرهنگی و ادبی می‌توانند در محفل ادبی ترمه حضور داشته‌ باشند و این محفل محدود به نویسندگان و شاعران ساکن در استان نیست و نویسندگان و شاعران زنجانی ساکن در شهرهای دیگر نیز در آن حضور خواهند داشت، خاطرنشان کرد: برنامه‌های محفل ادبی ترمه قبل از برگزاری اعلان خواهند شد و حضور در این محفل محدود نیست و همه افرادی که تمایل به حضور در آن دارند، می‌توانند در آن شرکت کنند.

منبع: ایسنا

289895