۹۶ واحد تولیدی استان مرکزی تسهیلات رونق تولید دریافت کردند

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: ۹۶ واحد تولیدی این استان سال گذشته تسهیلات رونق تولید دریافت کردند.

تصویر ۹۶ واحد تولیدی استان مرکزی تسهیلات رونق تولید دریافت کردند

تسهیلاتبه گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، عادل لهراسبی روز سه شنبه افزود: در مجموع ۴۶۶ واحد تولیدی استان مرکزی سال گذشته برای دریافت تسهیلات رونق تولید نام نویسی کردند که از این تعداد ۲۵۶ واحد تولیدی به مبلغ در خواستی ۱۴۵ هزار میلیارد ریال به بانک های عامل معرفی شدند.

وی ادامه داد: از مجموع ۲۵۷ واحد تولیدی استان مرکزی که به بانک‌های عامل معرفی شدند، برای ۱۱۳ واحد تولیدی به مبلغ ۳۸ هزار میلیارد ریال پرونده تشکیل و در نهایت ۹۶ واحد تولیدی به میزان ۲۸ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار داشت: علاوه بر این ۲۷ واحد تولیدی نیز که در سال ۹۸ درخواست تسهیلات خود را ارائه کرده بودند، به میزان ۱۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید دریافت کردند.

لهراسبی بیان کرد: تسهیلات رونق تولید در بخش‌های سرمایه در گردش، نوسازی و بازسازی تجهیزات و عوامل تولید و راه‌اندازی واحدهای تولیدی پرداخت می‌شود که براین اساس پارسال ۱۱۲ واحد تولیدی راکد و تعطیل استان مرکزی با بهره‌گیری از این منابع مالی توانستند به چرخه تولید برگردند.

وی اضافه کرد: بر‬ اساس تصمیم‌های‬ جدید، اختیارات اعطای تسهیلات رونق تولید به استان‌ها تفویض شده و اگر واحدی بیش از ‏سقف تعیین شده متقاضی تسهیلات باشد پس از بررسی در کارگروه و تایید نیازسنجی، رقم مذکور منظور می‌شود.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی افزود: مشمولان تسهیلات رونق تولید در سامانه بهین‌یاب می‌توانند درخواستشان را به آدرس www.Behinyab.ir ثبت کرده و با مراجعه به بخش اطلاعیه‌های این درگاه الکترونیکی نسبت به تکمیل و ارسال پرسشنامه‌های تکمیلی اقدام کنند.

بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

290736