صادقی:

رئیس جمهور منتخب باید وضع معیشتی را بهبود بخشد

دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها گفت: اولویت نخست یک رییس جمهوری، سیاست خارجی است و او باید از توانایی مدیریت و حل بحران و مناقشه بین‌المللی را دارا باشد.
تصویر رئیس جمهور منتخب باید وضع معیشتی  را بهبود بخشد

به گزارش سایت خبری پرسون، محمود صادقی درباره گمانه زنی‌ها از اعلام اسامی داوطلبان احراز صلاحیت شده و فرایند رقابت در این دوره گفت: فرض را بر این می‌گذاریم خبرهایی که به صورت غیررسمی منتشر شده اعتباری ندارد در واقع تا زمانی که این اخبار رسمیت پیدا نکند نمی‌توان براساس آن قضاوتی انجام داد. ممکن است تا همین دقایق یا چند ساعت آینده اسامی رسما اعلام شود.

دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها درباره ویژگی رییس‌جمهوری منتخب گفت: رییس‌جمهوری برگزیده باید با اصلاح‌ یکسری از فرایندها وضع معیشتی را بهبود بخشد و باید میان مردم پایگاه قابل قبولی داشته باشد و بهترین و بارزترین نقش رییس جمهوری بحث نمایندگی از طرف مردم است. اگر رییس جمهوری این را نداشته باشد، چه متخصص، انقلابی و کاردان باشد هیچکدام جبران کننده آن خلا نمی‌تواند باشد. باید شرایطی فراهم شود تا رقابتی واقعی شکل بگیرد تا اکثریتی از مردم در این رقابت شرکت کنند و فردی را انتخاب کنند که با پشتوانه مشروعیت کار خود را آغاز کند.

صادقی خاطرنشان کرد: رییس جمهوری هم در حوزه داخلی اعم از سیاسی، اقتصادی و هم در حوزه بین المللی به نمایندگی از مردم و نظام باید فعال باشد. همه چیز به سیاست خارجی ارتباط دارد و اولویت نخست یک رییس جمهوری، سیاست خارجی است. رییس جمهوری باید از توانایی مدیریت و حل بحران و مناقشه بین المللی برخوردار باشد و مذاکرات برجام را به سرانجام برساند و دیگر هم در حوزه اقتصاد ناگفته پیداست که بتواند به آن شرایط نابسامان اقتصادی سر و سامان دهد.

منبع: ایرنا

290734