نخستین پایگاه تجمیعی واکسیناسیون همدان افتتاح شد

امروز نخستین پایگاه تجمیعی واکسیناسیون همدان افتتاح شد.
تصویر نخستین پایگاه تجمیعی واکسیناسیون همدان افتتاح شد

به گزارش سایت خبری پرسون از همدان، منوچهر کرمی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان امروز در حاشیه افتتاح مرکز تجمیع واکسیناسیون همدان به خبرنگاران گفت: ۴۶ پایگاه شامل مراکز تجمیعی و پایگاه های واکسیناسیون در استان همدان تاکنون راه اندازی شده است.

وی افزود: مراکز تجمیعی، مراکزی هستند که با حجم بالا در فضای خارج از مراکز بهداشتی و درمانی به مراجعه کنندگان خدمت ارائه کرده که شامل سالن های ورزشی، فرهنگی، مصلی ها و محیط های باز می شوند.

کرمی اضافه کرد: به زودی به منظور واکسیناسیون در داخل خودرو مرکز تجمیعی در شهر بازی همدان راه اندازی می شود البته هم اینک در ورزشگاه «علیمرادیان» نهاوند واکسیناسیون خودرویی در حال اجرا است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: در حال حاضر هفت مرکز تجمیعی برای واکسیناسیون کرونا در استان همدان راه اندازی شده است که درصدد افزایش این مراکز هستیم.

کرمی بیان کرد: با راه اندازی مراکز تجمیعی و شروع تزریق واکسن کرونا به گروه سنی بالای ۷۰ سال، واکسیناسیون روزانه از حدود ۲ هزار نفر به بالای سه هزار نفر در روز رسیده است و این آمار تا چند روز آینده به پنج هزار نفر در روز نیز می رسد.

وی با بیان اینکه استقبال از تزریق واکسن کرونا مطلوب است اظهار داشت: همه افراد بالای ۷۰ سال به صورت هوشمند با نوبت دهی قبلی و بر اساس پیامک ارسالی از سوی سیستم، به مرکز و پایگاه های سلامت پیش بینی شده مراجعه می کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال نیز همچنان ادامه دارد و نسبت به شناسایی افراد جا مانده، تماس با آنها و واکسینه کردن این گروه های سنی علیه کرونا اقدام لازم صورت می گیرد.

کرمی درباره مراجعه حضوری افراد به مراکز بهداشتی برای تزریق واکسن بیان کرد: برای افراد ساکن در روستاها در صورت مراجعه حضوری تزریق واکسن صورت می گیرد اما در مراکز شهری برای پیشگیری از ازدحام و رعایت پروتکل ها، از شهروندان درخواست می شود از مراجعه حضوری پرهیز کنند و به خانه بهداشت و پایگاه بهداشتی محل سکونت برای ثبت نام در سامانه و دریافت راهنمایی لازم مراجعه کنند.

290588