رییس مرکز بهداشت شهرستان خبر داد:

راه‌اندازی پایگاه واکسیناسیون در ۲ دانشگاه زنجان

رییس مرکز بهداشت شهرستان زنجان گفت:۲ پایگاه در دانشگاه‌های آزاد و زنجان برای پوشش گروه‌های هدف تحت پوشش ایجاد می‌شود.
تصویر راه‌اندازی پایگاه واکسیناسیون در ۲ دانشگاه زنجان

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، محمود حریری افزود: بعد از اتمام فاز ۲ واکسیناسیون گروه سنی بالای ۶۰ سال که تا حدودی پیشرفت مناسبی داشت در پایان بیماران مزمن و دیابتی هم معرفی شدند که در حال جمع آوری اطلاعات از مراجع مربوطه هستیم، تا این گروه‌ها نیز تحت پوشش قرار بگیرند.

وی با اشاره به اینکه فاز سوم واکسیناسیون گروه‌های پر برخورد همزمان با سراسر کشور از عید غدیر خم در این استان نیز آغاز شده است، اضافه کرد: در فاز سوم واکسیناسیون کووید- ۱۹ مقرر شد، واکسیناسیون مشاغل پربرخورد شامل رانندگان درون شهری و برون شهری، فرهنگیان، خبرنگاران، اساتید دانشگاه، کارکنان بانک‌ها، مشاغل درگیر در حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، هوایی و دریایی و همچنین برخی مشاغل دیگر انجام شود.

این مسوول ادامه داد: در این راستا دبیرستان امیر اعلم غضنفریان به عنوان مرکز تجمیع واکسیناسیون فرهنگیان پس از تجهیز توسط آموزش و پرورش و تامین نیروهای واکسیناتور و سایر تجهیزات مورد نظر واکسن از سوی دانشگاه علوم پزشکی، همزمان با عید غدیر خم افتتاح و واکسیناسیون فرهنگیان همزمان با این روز آغاز شده است.

به گفته وی، مشاغل مهدکودک، کارکنان دفاتر پیشخوان و پلیس به علاوه ۱۰، دفاتر قوه قضائیه نیز به تدریج انجام می گیرد و برای دیگر گروه‌های هدف نیز در صورت اخذ مجوز کار واکسناسیون انجام می گیرد.

وی اظهار داشت: با همکاری مجمع امور بانکی استان رایزنی های لازم برای ایجاد مرکزی بطور اختصاصی برای واکسیناسیون کارمندان بانک در استان انجام شده و به محض آغاز به کار این مهم انجام خواهد شد.

حریری افزود: قرار است کار واکسیناسیون فرهنگیان تا ۲۰ مرداد و سایر مشاغل ذکر شده تا نیمه شهریور امسال ادامه داشته باشد.

این مسوول یادآوری کرد: شهروندان زنجانی به محض دریافت پیامک یا فراخوان برای تزریق واکسیناسیون در موعد مقرر به محل مراجعه کنند و این کار را با تعویق انجام ندهند چراکه برنامه ریزی‌ها برای گروه‌های سنی بعدی با مشکل مواجه می‌شود.

حریری افزود: تزریق واکسن به معنای پایان و رهایی از بیماری نیست و تا زمانیکه ۷۰ درصد جمعیت مشمول واکسینه نشوند، همچنان رعایت پروتکل های بهداشتی باید در اولویت باشد.

رییس مرکز بهداشت شهرستان زنجان با اشاره به اینکه تا زمانیکه در سطح ملی الزام به رعایت پروتکل ها اعلام شود باید به این امر توجه کرد، خاطرنشان کرد: اجتناب از دورهمی ها و تجمعات باید در دستور کار باشد چرا که شرکت در مراسم‌ها احتمال ابتلا را افزایش می دهد و این درحالی است که واکسن ها پوشش ۱۰۰ درصدی ندارند و درصدی احتمال آسیب هم دور از ذهن نیست.

منبع: ایرنا

328400