مسوؤل دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه زنجان:

آزادسازی خرمشهر تجلی ایمان به توانمندی‌های داخلی است

مسوؤل دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان، گفت: فتح خرمشهر نماد تجلی، ایستادگی و ایمان داشتن به توانمندی‌های داخلی است.
تصویر آزادسازی خرمشهر تجلی ایمان به توانمندی‌های داخلی است

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، حجت الاسلام حسن بیگدلی، با بیان اینکه اگر به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی خود توجه جدی و دقیق‌تر داشته و متکی به کشورهای بیگانه نباشیم در این صورت در تمامی زمینه‌ها موفق و پیروز خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه آزادسازی خرمشهر به عنوان نقطه عطف مهم و ارزشمند در تاریخ دوران دفاع مقدس و جمهوری اسلامی ایران است، اظهار داشت: در آزادسازی خرمشهر از دست سربازان رژیم بعث عراق، تمام رزمندگان اسلام اعم از ارتش و سپاه با همفکری و هم‌افزایی یکدیگر در برابر دشمنان، مقاومت و ایستادگی کردند و دشمن زبون را بیرون راندند.

حجت الاسلام بیگدلی، همدلی و مقاومت را رمز موفقیت و پیروزی در تمام عرصه‌ها خواند و با تاکید براینکه عملیات آزادسازی خرمشهر برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، اهمیت ویژه و بالایی را داشت، افزود: عملیات بیت المقدس با همکاری ارتش جمهوری اسلامی ایران به فرماندهی شهید صیاد شیرازی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرماندهی محسن رضایی و با رمز یا علی بن ابیطالب (ع) پس از ۵۷۶ روز در سوم خرداد ماه سال ۶۱ از اشغال نیروهای ارتش عراقی درآمد.

وی با اشاره به اینکه ویژگی‌های اقتصادی و موقعیت جغرافیایی مطلوب خرمشهر موجب طمع دشمن در به تصرف درآوردن این منطقه شده بود، تصریح کرد: صدام در مصاحبه خود با اطمینان خاطر از تصرف کامل خرمشهر خبر می‌داد به طوری که در یکی از مصاحبه‌ها اعلام کرد تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران بی‌فایده بوده و آنها نمی‌توانند این شهر را پس بگیرند و اگر جمهوری اسلامی خرمشهر را پس گرفت من حاضرم کلید بصره را به آنها بدهم.

حجت الاسلام بیگدلی، افزود: پس از آزادسازی خرمشهر تاکتیک جمهوری اسلامی ایران از حالت تدافعی به حالت تهاجمی تغییر یافت و به همت نیروهای مسلح و بسیجیان، دیگر شهرهای محاصره شده ازجمله سوسنگرد، بستان، هویزه نیز آزاد و رژیم بعث متوجه توانمندی‌های رزمندگان برای محافظت از کشور شد.

وی به نامگذاری سوم خرداد به نام روز مقاومت اشاره کرد و اظهار داشت: در این عملیات غرورآفرین، رزمندگان اسلام اعم از رزمندگان سپاهی، ارتشی و بسیجی با همدلی و مشارکت توانستند مقاومت بی بدیلی را خلق کنند که منجر به فتح تاریخی خرمشهر گردید.

مسوؤل دفترنمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه این پیروزی نشان‌دهنده قدرت و ایستادگی جمهوری اسلامی ایران به جهانیان بود، گفت: قطعنامه‌هایی پس از آزادسازی خرمشهر در شورای امنیت تصویب شد که مبنی بر توقف جنگ بود در حالی که بسیاری از خاک کشور ما هنوز در اختیار رژیم بعث بود و فتح خرمشهر نقطه آغاز پیروزی و موفقیت نظام جمهوری اسلامی ایران در جنگ تحمیلی است.

حجت الاسلام بیگدلی با اشاره به مقاومت و ایستادگی جمهوری اسلامی ایران و شکست‌های پی در پی رژیم بعث بیان داشت: قطعنامه ۵۹۸ توسط شورای امنیت صادر و بلافاصله این قطعنامه توسط صدام پذیرفته شد که این قطعنامه به معنای پذیرش آتش‌بس از سوی ایران بود.

حجت‌الاسلام بیگدلی در ادامه با بیان اینکه در زمانی که بنی صدر به عنوان فرمانده کل قوا جنگ را مدیریت می‌کرد جمهوری اسلامی ایران نتیجه‌ای نمی‌گرفت، افزود: پس از فرار بنی صدر نیروهای مسلح و بسیج با همکاری، همفکری، مقاومت و ایستادگی فاتح میدان شدند و خرمشهر را از وجود رژیم بعث آزاد کردند.

وی با اشاره به آیه ۳۰ سوره مبارکه فصلت (ان الذین قالو ربنا الله ثم استقاموا تتنزل علیهم الملائکة الا تخافوا و لا تحزنوا و ابشروا بالجنه التی‌کنتم توعدون/ به یقین کسانی که گفتند پروردگار ما خداوند یگانه است سپس استقامت کردند فرشتگان بر آنان نازل می‌شوند که نترسید و غمگین مباشید و بشارت باد بر شما به آن بهشتی که به شما وعده داده شده است، گفت: تنها توکل و توسل کردن کفایت نمی‌کند همانطور که در قرآن کریم آمده است (یا ایها الذین ءامنوا تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم/ ای کسانی که ایمان آورده‌اید اگر خدا را یاری کنید خدا شما را یاری می‌کند و گام‌هایتان را استوار می‌دارد)، با استقامت و ایستادگی نصرت الهی نازل می‌شود که نمونه عینی آن را می‌توان در حماسه آزادسازی خرمشهر مشاهده کرد.

حجت الاسلام بیگدلی با بیان اینکه دشمنان همواره در صدد هستند که ارتش وسپاه را دو نهاد جدا از هم تلقی کنند، یادآور شد: این دو نهاد مکمل و هم‌افزای همدیگر و زیر نظر فرمانده کل قوا حضرت آیت الله خامنه ای، محافظ مرزهای آبی، خاکی و هوایی کشور بوده و این وحدت، مشارکت آنها نشان دهنده اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران به جهانیان است.

منبع: ایرنا

290147