کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان:

وزش باد افسارگسیخته‌تر می‌شود

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان، از وزش نسبتا شدید باد طی بعدازظهر امروز /شنبه یکم خرداد / خبر داد.

تصویر وزش باد افسارگسیخته‌تر می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، حسین سلطانی، افزود: در حال حاضر نیز اغلب مناطق این استان، متاثر از وزش باد است و بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته از ساعات بعداز ظهر علاوه بر افزایش سرعت باد شاهد بارش‌های پراکنده همراه با رعد و برق نیز خواهیم بود.

وی اظهار داشت: این وضعیت جوی تا روز پنجشنبه /ششم خرداد جاری/ در زنجان تداوم خواهد داشت و شدت بارش باد در طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در برخی از نقاط این استان می‌تواند به ۱۰ تا ۱۵ میلیمتر نیز برسد.

سلطانی با بیان اینکه طی مدت یاد شده احتمال بارش تگرگ نیز وجود دارد، افزود: بر اساس نقشه‌های هواشناسی تا یک ماه آینده بارش‌های شدید باران در این استان را نخواهیم داشت و بهتر است عموم مردم گزارش‌های هواشناسی را از منابع رسمی و مطلع پیگیر باشند.

وی به کمینه و بیشینه دمای رخ داده در ایستگاه‌های هواشناسی استان در طی ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و افزود: در مدت یاد شده میزان کمینه و بیشینه دما در خیرآباد ۹ و ۳۱، سلطانیه ۱۲ و ۳۱، گرماب ۱۳ و ۳۴، زنجان ۱۳ و ۳۳، سجاس ۱۴ و ۳۱، باش قشلاق گرماب ۱۴ و ۳۴، دندی ۱۵ و ۳۴، ابهر ۱۵ و ۳۳، حلب ۱۵ و ۳۶، دانشگاه زنجان ۱۵ و ۳۲، نیک پی ۱۶ و ۳۵، قیدار ۱۶ و ۳۰، خرمدره ۱۶ و ۳۳، ماهنشان ۱۷ و ۳۷، زرین رود ۱۸ و ۳۴، فیله خاصه ۱۸ و ۳۶، فرودگاه زنجان ۱۸ و ۳۲، گیلوان ۲۰ و ۳۸، ارمغانخانه ۲۱ و ۳۱، چورزق ۲۲ و ۳۸ و آب بر ۲۲ و ۳۶ درجه سانتیگراد گزارش شد.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه‌روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

منبع: ایرنا

289897

مطالب مرتبط