همزمان با سقوط قیمت بیت کوین، تازه واردان، با وحشت دارایی های خود را می فروشند

در حالی که تازه واردان بازار بیت کوین با وحشت دارایی های خود را می فروشند، سقوط اخیر بازار فعالان قدیمی این میدان را اصلاً نترسانده است.

تصویر همزمان با سقوط قیمت بیت کوین، تازه واردان، با وحشت دارایی های خود را می فروشند

به گزارش سایت خبری پرسون، فشار فروش سنگین ایجاد شده در پاسخ به اظهارات ایلان ماسک مبنی بر احتمال فروش تمام بیت کوین های تسلا، قیمت بیت کوین را تا پایین ترین سطح 20 هفته گذشته کاهش داد، این ارز روز دوشنبه ، 17 مه (27 اردیبهشت) در نزدیکی تراز 42000 دلار به حمایت خوبی رسید.

طبق اعلام پلتفرم تحلیل داده گلاسنود (Glassnode)، همزمان با این سقوط بزرگ، عمدتاً شاهد آن بودیم که تریدرهای تازه کار با ضررهای گاهاً سنگین از پوزیشن های خود خارج می شوند، در حالی که هودل کننده های بلند مدت، همچنان استوار بر جایگاه خود ایستاده اند.

گلاسنود در گزارش خود خاطرنشان کرده است که نسبت تعدیل یافته سود خروجی خرج شده بیت کوین (aSOPR) ، که در واقع معیاری است که نشان می دهد BTC در آخرین معامله درون زنجیره ای خود روی سود بوده است یا زیان، همزمان با افت قیمت به زیر 1.0 رسیده است. امتیاز کمتر از 1.0 در معیار aSOPR نشان می دهد که کل زیان وارد شده روی زنجیره تحقق یافته و بیشتر متوجه هودل کننده های کوتاه مدت (کمتر از 155 روز) و تریدرهایی بوده است که در جریان بازار گاوی 2021 خرید کرده اند.

تعداد کل آدرس هایی که موجودی BTC آنها غیر صفر است نیز از بالاترین رقم اخیر خود یعنی 38.7 میلیون آدرس، 2.8٪ کاهش یافته است زیرا بیش از یک میلیون تریدر تاکنون پوزیشن های خود را لیکوئید کرده اند.

اخیراً میزان بیت کوینی که توسط هودل کننده های کوتاه مدت نگهداری می شود به بالاترین میزان خود رسیده و 28٪ از کل موجودی در گردش یا حدود 5.3 میلیون BTC را نشان می دهد. طبق برآورد گلاسنود، از زمان ثبت بالاترین قیمت بیت کوین در تراز 63600 دلار روز 13 آوریل (24 فروردین)، این ارز بیش از 28 درصد کاهش قیمت داشته است.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با رسانه پرسون نمی باشد.

منبع: cointelegraph

289209