میزان مصرف انرژی استخراج بیت‌کوین چقدر است؟

بر اساس یک تحقیق، سیستم بانکی و صنعت طلا بیشتر از بیت کوین انرژی مصرف می‌کنند.
تصویر میزان مصرف انرژی استخراج بیت‌کوین چقدر است؟

به گزارش سایت خبری پرسون، تحقیق جدید شرکت ارز رمزنگاری Galaxy Digital (تاسیس شده توسط مدیر سابق صندوق سرمایه گذاری پوششی مایکل نووگراتز) نشان داده که هم سیستم بانکی سنتی و هم صنعت طلا انرژی بسیار بیشتری نسبت به شبکه بیت کوین مصرف می کنند.

بر اساس این گزارش، که توسط بخش استخراج Galaxy تنظیم شده، مصرف برق سالانه بیت کوین ۱۱۳.۸۹ تراوات ساعت است. این شامل انرژی تقاضای ماینر، مصرف برق ماینر، مصرف انرژی پاور و مصرف برق نود است. این مقدار حداقل دو برابر کمتر از کل انرژی مصرف شده توسط سیستم بانکی است که تخمین زده می شود به ۲۶۳.۷۲ تراوات ساعت در سال در سطح جهانی برسد.

Galaxy Digital Mining گفت که مصرف انرژی بیت کوین با استفاده از ابزارهایی مانند شاخص مصرف برق بیت کوین کمبریج، شفاف و قابل ردیابی در زمان است، در حالی که ارزیابی میزان مصرف انرژی سیستم مالی سنتی و صنعت طلا چندان ساده نیست.

به گزارش راشاتودی، این شرکت با تهیه آمار از مراکز داده بانکی، شعب بانک ها، خودپردازها و مراکز داده شبکه های کارتی، میزان مصرف بخش بانکی را تخمین زده و گفت: صنعت بانک داری به طور مستقیم داده های مصرف برق را گزارش نمی کند و افزود که سیستم بانکداری خُرد و تجاری به چندین مرحله تسویه حساب نیاز دارد، در حالی که بیت کوین تسویه حساب نهایی را ارائه می دهد.

این شرکت با استفاده از برآوردهای انتشار گازهای گلخانه ای کل صنعت طلا در گزارش شورای جهانی طلا، مصرف انرژی این صنعت را محاسبه کرده است. طبق این تحقیق، صنعت طلا سالانه تقریباً ۲۴۰.۶۱ تراوات ساعت برق استفاده می کند. ممکن است این برآوردها منابع اصلی مصرف انرژی و آلایندگی را که اثرات درجه دوم صنعت طلا هستند مانند انرژی و شدت کربن لاستیک های مورد استفاده در معادن طلا، حذف کند.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با رسانه سایت خبری پرسون نمی باشد.

289364