کشف بیش از یک تن مواد مخدر در سیستان و بلوچستان

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از دستگیری چهار سوداگر مرگ و کشف یک تن و ۲۷۵ کیلوگرم مواد افیونی در درگیری مسلحانه با قاچاقچیان مسلح خبر داد.
تصویر کشف بیش از یک تن مواد مخدر در سیستان و بلوچستان

به گزارش سایت خبری پرسون، سردار احمد طاهری اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر سراوان و سیب و سوران با اشراف اطلاعاتی خود، اعضای یک باند مسلح و سازمان یافته قاچاق مواد افیونی را که قصد انتقال محموله بزرگ مواد مخدر از مناطق مرزی به این شهرستان‌ها و سپس انتقال آن به مرکز کشور را داشتند، شناسایی کردند.

وی افزود: در این رابطه عصر دیروز تکاوران پلیس، در قالب چند تیم عملیاتی با رصد مناطق سخت گذر بین ۲ شهرستان، اعضای این باند مسلح را که با سه دستگاه پژو ۴۰۵ و یک دستگاه وانت تویوتا در حال جابه جایی محموله مواد مخدر در منطقه «کرشان» سیب و سوران بودند، رؤیت و به آنها دستور ایست دادند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: سوداگران مرگ که خود را در محاصره مأموران انتظامی دیدند بدون توجه به ایست پلیس، با تیراندازی به سمت مأموران به سرعت از محل متواری شدند.

وی بیان کرد: در این عملیات مقتدرانه، جان برکفان پلیس مبارزه با مواد مخدر در عکس العملی سریع و با رعایت قانون به کارگیری سلاح، با آتش پر حجم خود خودروهای قاچاقچیان را زمین گیر و ضمن دستگیری چهار سوداگر مرگ، در بازرسی از خودروهای توقیفی از آنها یک تن و ۲۷۵ کیلوگرم مواد افیونی را شامل یک تن و ۲۵۵ کیلو تریاک و ۲۰ کیلو حشیش کشف کردند.

سردار طاهری با اشاره به اینکه در این عملیات، ۲ قبضه سلاح کلاش به همراه ۶۵ تیر جنگی کشف شده است، بیان کرد: متهمان دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی بر عزم جدی پلیس استان سیستان و بلوچستان در برخورد با قاچاق مواد مخدر تأکید کرد و از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس ۱۱۰ در اختیار پلیس بگذارند.

منبع: مهر

288805