معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک:

جراحی های عمومی و زیبایی در بیمارستان ها مجاز شد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: اکنون بیمارستان امیرالمومنین اراک تنها سانتر کرونا است و انجام تمام جراحی‌های عمومی، الکتیو و زیبایی در بیمارستان‌های استان‌مرکزی مجاز شده است.

تصویر جراحی های عمومی و زیبایی در بیمارستان ها مجاز شد

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، بهمن صادقی سده روز یکشنبه افزود:با توجه به نیاز مردم، اعمال جراحی الکتیو ضروری در تمام مراکز درمانی به جز بیمارستان امیرالمومنین (ع) مجاز شده اما هنوز هم اولویت اشغال تخت ها با بیماران کرونایی است.

وی تاکید کرد: در سه روز آینده مجموع ظرفیت بیمارستان ولی‌عصر(عج) اراک که به بیماران کووید۱۹ اختصاص داده شده بود به تدریج پاکسازی می‌شود و تنها در صورت ضرورت از تعدادی تخت‌های آی سی یو این مرکز بهره‌گیری می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار داشت: هدف این است که تا پایان ماه جاری، آی سی یو این مرکز نیز پاکسازی شود تا در ابتدای خردادماه مجموع بیمارستان ولی‌عصر (عج) در صورت ثابت ماندن شرایط به وظیفه اصلی خود که مدیریت بیماران تروما و جراحی استان است، بپردازد.
صادقی سده بیان کرد: امید است با امکان مدیریت بیماری، مرکز آیت الله خوانساری و پس از آن بیمارستان امیرکبیر از مدار ارائه خدمت خارج شود و تنها بیمارستان امیرالمومنین به عنوان سانتر اصلی کرونا باقی بماند.

شیوع ویروس کرونا از اسفندماه سال ۹۸ آغاز شد و استان مرکزی پس از قم در زمره نخستین استان‌هایی بود که موارد ابتلا در آن مشاهده شد.

با احتساب آخرین موارد ابتلای جدید(۱۱۱ مورد)، تعداد مجموع مبتلایان به کرونا ویروس در استان مرکزی از زمان شیوع این ویروس تاکنون به ۵۸ هزار و ۳۷۶ نفر رسیده است.
تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در استان مرکزی نیز به ۲ هزار و ۱۲ نفر رسیده است.

288795