استاندار خراسان‌جنوبی تأکید کرد:

ضرورت رایزنی و مطالبه‌گری برای افزایش سهمیه واکسن

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: باتوجه به جمعیت بالای سالمند خراسان‌جنوبی رایزنی و مطالبه‌گری برای افزایش سهمیه واکسن استان ضرورت دارد.
تصویر ضرورت رایزنی و مطالبه‌گری برای افزایش سهمیه واکسن

به گزارش سایت خبری پرسون، حمید ملانوری صبح شنبه در ستاد کرونای خراسان‌جنوبی اظهار کرد: خوشبختانه به واسطه تلاش‌های کادر درمان، فرمانداران، مرزبانی و همه نهادها و دستگاه‌های دخیل، سیر صعود شیوع کرونا در پیک چهارم متوقف و شاهد شیب نزولی هستیم.

استاندار خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: همچنین اصناف علی‌رغم آسیب‌های اقتصادی که متحمل شدند همراهی بسیار خوبی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت مصوبات ستاد کرونا داشتند.

ملا نوری با اشاره به اینکه در حال حاضر پنج شهرستان خراسان‌جنوبی در وضعیت نارنجی و بقیه در وضعیت زرد هستند، گفت: خوشبختانه هیچ شهر در وضعیت قرمز در خراسان‌جنوبی نداریم و فعالیت اصناف نیز بر اساس این رنگ‌بندی‌ها ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه بیرجند، قاین، فردوس، طبس و سرایان در وضعیت نارنجی هستند، اظهار کرد: امیدواریم روند کاهش ابتلاء ها تا رسیدن به وضعیت سفید ادامه داشته باشد.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به دغدغه و نگرانی برخی از والدین از حضوری بودن امتحانات پایه دوازدهم و نهم گفت: حوزه‌های امتحانات نهایی و حوزه‌های امتحانات پایه نهم به دو برابر افزایش پیدا کرده است تا افراد با حفظ فاصله اجتماعی مناسب بتوانند آزمون بدهند.

ملانوری افزود: البته والدین و دانش آموزان باید این دقت را داشته باشند که از درب منزل از ماسک استفاده کنند ولی اگر در حین امتحان برای ماسک آنان مشکلی پیش آمد در حوزه‌های امتحانی اقلام بهداشتی مورد نیاز موجود است.

وی گفت: مطالبه‌گری و رایزنی مناسب برای افزایش سهمیه واکسن کرونای خراسان‌جنوبی به واسطه جمعیت بالای سالمند آن وجود داشته باشد.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به رایزنی‌های با دستگاه‌ها در زمینه همکاری با اصناف آسیب دیده از کرونا اظهارکرد: وعده‌هایی که در زمینه تسهیلات، مسائل بیمه‌ای و مالیاتی و … به اصناف خراسان‌جنوبی داده شده است، به جد پیگیری شود.

ملانوری بیان‌کرد: البته رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله در زدن ماسک در اصناف به ۱۰۰ درصد نزدیک شود تا سلامت اصناف و مراجعان آنان بیش از قبل حفظ شود.

وی با اشاره به اینکه همچنان ورود مسافر از مرز ماهیرود به داخل کشور ممنوع است، گفت: تنها کارگران افغانستانی می‌توانند در محدوده بازارچه مرزی و پایانه فعالیت خود را داشته باشند.

منبع:مهر

288570