چرا خبرنگاران رایتل را انتخاب کردند؟

عدم سرویس دهی مناسب توسط اپراتور های همراه اول و ایرانسل به مشترکان و نقاط کور(فاقد شبکه آنتن دهی و اینترنت) این اپراتورها باعث شد در چند سال اخیر خبرنگاران با توجه خدمات بهینه ای که از رایتل دریافت می کردند، به این اپراتور اعتماد کنند و با تعییر شماره و یا ترابرد به رایتل اعلام رضایت خود از این اپراتور را اعلام کنند.

پرسون - استفاده از اینترنت و فضای مجازی در دنیای ارتباطات امروزی برای اصحاب رسانه یکی از ابزارهای مهم در نشر و دریافت اخبار محسوب می شود.


مصرف حجم اینترنت خبرنگاران و اهالی رسانه به مقداری است که باید مبلغ پرداختی و میزان حجم دریافتی را با درآمد خود مدیریت کنند.


همراه اول و ایرانسل دو اپراتوری که بدون احترام به مشترکان و حجم گسترده ای از اهالی رسانه، اقدام به حذف و تغییر بسته های اینترنت خود کردند؛مدیران این اپراتور ها و بخش روابط عمومی آنان به هیچ وجه پاسخگو نبودند و از پاسخ به اقدامات غیر قانونی صورت گرفته شانه خالی کردند.


پیرو سال گذشته و اختصاص هدیه بسته اینترنت یکساله به خبرنگاران و وابسته به حذف بسته های یکساله اپراتور همراه اول و ایرانسل، وزارت ارتباطات با دستور از رئیس جمهور از طریق اپراتور رایتل این هدیه را به خبرنگاران تقدیم کرد.
تعدادی از خبرنگاران به جهت عدم داشتن سیم کارت رایتل، این سوال برایشان پیش آمده بود که چگونه می توانند از این بسته استفاده کنند.

در یک تماس با اپراتور رایتل و بخش پشتیبانی این پرسش را مطرح کردیم و اپراتور مربوطه در کمال آرامش و با قراردادن زمان کافی نسبت به چگونگی فعال کردن و درخواست آنلاین سیم کارت وظیفه خود را به نحو احسنت انجام داد.


در بخشی از راهنمایی های صورت گرفته توسط بخش پشتیبانی اپراتور رایتل به این نکته اشاره شد که خبرنگاران می توانند با داشتن بیمه تامین اجتماعی یک سیم کارت رایگان دریافت کنند و حتی برای اعضای خود این امر را صورت دهند مانند تماس رایگان داخل شبکه از خدمات بهینه رایتل استفاده کنند.


کاش آقایان همراه اول و ایرانسل هم به جای پرکردن جیبشان، به فکر اقتصاد مردم بودند.


با توجه به نحوه عملکرد تعدادی از خبرگزاری ها و پایگاه های خبری که سعی در تخریب اپراتور رایتل داشتند و با اعلام این موضوع که درخواست سیم کارت فقط باید به صورت حضوری صورت گیرد، اما شاهد این هستیم که تمام مراحل دریافت سیم کارت از طریق سامانه رایتل به صورت آنلاین انجام می شود و با توجه به شرایط بحرانی موجود در زمینه شیوع ویروس کرونا، اپراتور رایتل تمام تلاش خود را کرده تا در کنار کادر درمان کشور، کمک به روند بهبودی جامعه و عدم گسترش ویروس کند.


یکی از موارد مهم و قابل توجه خبرنگاران در زمینه کوچ به اپراتور رایتل، سرعت بالای اینترنت و پوشش گسترده در سطح کشور می باشد و بر خلاف تبلیغات گسترده همراه اول که اعلام بر این موضوع دارد که شبکه گسترده پوشش در کشور را دارد، شاهد نقاط کور(عدم آنتن و اینترنت) هستیم و در این میان با استفاده از سیم کارت رایتل در همان نقاط کور می توانید از خدمات اپراتور رایتل بهره مند شوید.


جالب اینجاست که در زمینه پوشش شبکه در کشور، در مناطق خارج از پوشش شبکه رایتل، امکان اتصال به شبکه سایر اپراتورهای پوشش دهنده آن منطقه و استفاده از خدمات نسل دوم برقرار است.

حامد بنائی

194336