اختصاصی پرسون؛

موزه محمد رضا طالقانی راه اندازی می‌شود

رئیس اسبق فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران از راه اندازی موزه هدایا و وسایل شخصی و ورزشی خود در قالب خانه موزه‌ای برای تقویت انگیزه جوانان جهت خدمت بیشتر به ایران خبر داد.
تصویر موزه محمد رضا طالقانی راه اندازی می‌شود

محمد رضا طالقانی در گفت‌وگو با سایت خبری پرسون، به مناسبت هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه با اشاره به تصمیم خود برای راه اندازی موزه هدایا و وسایل شخصی و ورزشی خود عنوان کرد: هدفی که برای راه اندازی این موزه دارم در راستای تقویت انگیزه جوانان کشورم است.

سرپرست پ‍یشین فدراسیون کشتی پهلوانی و ورزش باستانی ادامه داد: به دلیل ارتباط گسترده با توده مردم و رفت و آمد بسیاری از افراد جامعه به منزل بنده، قصد دارم موزه‌ای در شآن مردم و جوانان راه اندازی کنم، تا جوانان با مشاهده این آثار، انگیزه بیشتری برای خدمت به ایران پیدا کنند.

طالقانی تصریح کرد: البته وسایل این موزه بسیار است و چون فضای منزلی که هم اکنون در آن زندگی می‌کنم کوچک است برنامه و طرحی داریم تا این موزه در فضای مناسب‌تری راه اندازی شود.

گفتنی است، محمد رضا طالقانی یکی از پیشکسوتان خوش‌نام کشتی ایران که در کارنامه ورزشی خود هشت مدال بین‌المللی، سه سال عنوان پهلوانی پایتخت و هفت سال قهرمان تیم ملی بوده است، از قدیمی ترین ورزشکاران انقلاب است که در روز 12 بهمن 1357 در زمان ورود امام خمینی (ره) به فرودگاه مهرآباد و حضور در بهشت زهرا تهران مسئولیت محافظت از امام را نیز برعهده داشت. او طی سال‌هایی که رئیس فدراسیون کشتی بود بیشترین و بهترین نتایج قهرمانی تیم‌های کشتی ایران را کسب کرد.

288239

مطالب مرتبط