مرحبا در گفت‌و‌گو با پرسون؛

مالیات گزینه مناسب جایگزین درآمدهای نفتی است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: باید با جلوگیری از فرار مالیاتی، روش‌های نوین وصول مالیاتی را در کشور به کار گیریم. ضمن این که منابع مالیاتی جدید شناسایی و قوانین نیز باید اصلاح شود.
تصویر مالیات گزینه مناسب جایگزین درآمدهای نفتی است

غلامرضا مرحبا، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص حذف معافیت مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد به خبرنگار سایت خبری پرسون، گفت: معافیت مالیاتی صرفا یکی از تسهیلاتی است که به فعالان در مناطق آزاد در یک دوره زمانی اختصاص می یابد.

مرحبا با بیان این که معافیت مالیاتی در مناطق آزاد دائمی نیست، افزود: در جهت شکل‌گیری مناطق آزاد و جذب سرمایه‌گذار این معافیت‌ها در نظرگرفته می‌شود.

وی ادامه داد: مالیات حق دولت، مبنا و وسیله‌ای برای اداره کشور است. در حال حاضر درآمدهای مالیاتی برای اداره کشور کافی نیست و بسیار رقم پایینی است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: باید با اخذ مالیات به روش‌های مختلف، بدون اتکا به نفت حقوق کارمندان را پرداخت کنیم و از محل این درآمدها برای امور عمرانی و جاری کشور هزینه کنیم.

مرحبا بیان کرد: باید با جلوگیری از فرار مالیاتی، روش‌های نوین وصول مالیاتی را در کشور به کار گیریم. ضمن این که منابع مالیاتی جدید شناسایی و قوانین نیز باید اصلاح شود.

وی گفت: مالیات بر ارزش افزوده جزء قوانین کشور است و باید در سراسر کشور رعایت شود. چرا وقتی که سایر تولیدکنندگان این مالیات را می‌پردازند؛ مناطق آزاد معاف باشند. معافیت‌های دیگری برای تشویق سرمایه‌گذاری و تجارت در این مناطق وجود دارد.

نماینده مردم آستارا در مجلس گفت: در خصوص سیاست‌های مالیاتی باید عدالت را در نظر گرفته و از تمام بنگاه‌های تجاری که مطابق قانون ملزم به پرداخت هستند، مالیات دریافت کنیم.

288211