استاندار کردستان:

کاهش بیکاری بدون ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای امکان پذیر نیست

استاندار کردستان گفت: اگر به دنبال کاهش میزان آمار بیکاری در سطح استان کردستان هستیم، رسیدن به این مهم هرگز بدون آموزش‌های فنی و حرفه ای امکان‌پذیر نخواهد بود.

تصویر کاهش بیکاری بدون ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای امکان پذیر نیست

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، بهمن مرادنیا امروز در نشست با مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان اظهار داشت: امروز واحدهای صنعتی و تولیدی به شدت نیازمند نیروهای متخصص و آموزش دیده به معنای واقعی هستند.

استاندارکردستان گفت: سطح رقابت واحدهای تولیدی به گونه‌ای است که تنها نیروهای متخصص می‌توانند که در میدان رقابت پیروز شوند که این نشان از اهمیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: اکنون با توجه به ایجاد دو منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان در کردستان به شدت این استان به نیروی کار متخصص نیازمند است و این مهم را تنها سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای می‌تواند برطرف کند.

مرادنیا عنوان داشت: با این وجود باید نسبت به ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی در سطح استان کارهای زیادی انجام دهیم و بتوانیم که این مهم را در سطح جامعه به ویژه در بین دانش آموزان و جوانان نهادینه سازی کنیم.

استاندارکردستان گفت: اگر به دنبال کاهش میزان آمار بیکاری در سطح استان کردستان هستیم، رسیدن به این مهم هرگز بدون آموزش‌های فنی و حرفه ای امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی ادامه داد: پتانسیل‌های بسیار خوبی در استان در زمینه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای داریم، لذا از آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان انتظار داریم که در این زمینه در میدان باشد.

مرادنیا در پایان سخنان خود با اشاره به ضرورت حضور ادارات و سازمان های مربوط در بحث آموزش و اشتغال، خاطرنشان کرد: بی گمان به راه افتادن پویش خودجوش «هر کردستانی ـ یک مهارت» می‌تواند نقش بسزایی در ایجاد اشتغال پایدار در سطح استان داشته باشد.

اردلان رضایی مطلق ـ استان کردستان

287768