زاکانی در واکنش به حادثه تروریستی اخیر در کابل؛

استقلال طلبی ملت ⁧‫افغانستان سبب جنایت کابل شد

رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی گفت که جنایت قتل دختران مظلوم در ⁧‫کابل‬⁩، انتقام از استقلال جویی ملت بزرگ ⁧‫افغانستان‬⁩ است.
تصویر استقلال طلبی ملت ⁧‫افغانستان سبب جنایت کابل شد

به گزارش سایت خبری پرسون، علیرضا زاکانی در مطلبی در صفحه توییتر خود در واکنش به حمله تروریستی به دبیرستان دخترانه سید الشهداء شهرک اتفاق در غرب کابل در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت: «امنیت نعمت بزرگی است که در تلاش حاکمیت منطق جنگل، توسط آمریکا جز با اتحاد و مجاهدت هوشمندانه در میدان عمل حاصل نخواهد شد.

جنایت قتل دختران مظلوم در ⁧‫کابل‬⁩، انتقام از استقلال جویی ملت بزرگ ⁧‫افغانستان‬⁩ است.

حضور آمریکا کمک به توسعه تروریسم و خروج او نیز با هزینه و کشتار همراه خواهد بود.»

محمدرضا احمدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز نوشت: «۲۰ سال به بهانه مبارزه با تروریسم در افغانستان حضور داشتند اما سال به سال به قدرت تروریسم در این کشور افزوده شده تا شجره خبیث حضور آمریکا در منطقه ریشه‌کن نشود؛ دختران بی‌گناه در افغانستان، یمن، سوریه، عراق و فلسطین هزینه آن را با جان خود خواهند پرداخت.»

شنبه بر اثر بمبگذاری مقابل یک مدرسه دخترانه در کابل، پایتخت افغانستان دست‌کم ۵۳ تن کشته شده و ۱۵۱ تن دیگر زخمی شدند.

محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان نیز در واکنش در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت که « داغدار دخترکان معصوم و روزه‌داری هستیم که مظلومانه قربانی تکفیری‌های داعشی شدند؛ تکفیری‌هایی که نشان دادند با اسلام و انسانیت بیگانه‌اند. زمان آن رسیده که تمامی آنهایی که دل در گرو اسلام و افغانستان دارند، به برادرکشی پایان‌داده و یک‌پارچه عرصه را بر داعشیان بی‌وطن تنگ کنند.»

287751

مطالب مرتبط