نماینده ولی فقیه در استان کردستان:

کشتار دانشجویان افغانستانی توسط مدعیان دروغین اسلام مایه تاسف است

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: قتل و کشتار دانشجویان و جوانان به نام دین توسط مدعیان دروغین اسلام برای همه ما مایه تاسف است و حادثه‌ تروریستی که چند روز گذشته در افغانستان روی داد، دل هر انسان آزاده‌ای را به درد آورد.

تصویر کشتار دانشجویان افغانستانی توسط مدعیان دروغین اسلام مایه تاسف است

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، یادواره شهدای روحانی رمضان کردستان امروز در سالن اجتماعات مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در سنندج با حضور مسئولان، روحانیون و... برگزار گردید.

در این مراسم نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: علم برای انسان یک ثروت معنوی است که هرگز نمی‌توان معیار آن را مادیات قرار داد.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی ادامه داد: خوشبختانه شاهد یک بصیرت دینی و سیاسی بسیار خوب در استان کردستان هستیم که این ویژگی در بین روحانیون اهل سنت و اهل تشیع کردستان نمود بارزی دارد.

این استاد حوزه علمیه تاکید کرد: تاریخ اسلام نشان داده است که همواره نقش روحانیون در بسط و گسترش بصیرت و بینش دینی غیرقابل انکار بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: از سوی دیگر روحانیون دینی چه علمای سنی و چه علمای شیعه با زندگی ساده خود همواره به دنبال آموختن علم بوده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی عنوان داشت: در همین استان کردستان نمونه‌های بسیاری از علمای ساده‌زیست و البته با علم در میان اهل سنت و اهل تشیع داریم.

وی در ادامه افزود: کسی که از نظر علمی به درجات والا می‌رسد بسیاری از مسایل دنیوی برای وی بی‌اهمیت جلوه می‌کند و این خصیصه در سیره رسول اکرم و ائمه اطهار علیهم‌السلام به عینه مشهود است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: باید گفت عزیزان عالمی که از جامعه اسلامی ما به هر نحو ممکن گرفته می‌شوند، یک ضایعه بزرگ برای دین اسلام محسوب می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی در ادامه سخنان خود بیان داشت: جایگاه مردمی و روشنگرانه علمای دینی در جامعه اسلامی برای دشمنان قابل تحمل نیست به همین منظور همواره دیده شده است که دشمن به دنبال حذف فیزیکی علمای دینی می‌باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی رویه حذف و ترور علمای دینی از سوی دشمنان این نظام شتاب بسیاری گرفته است که این نشان می‌دهد نقش این علما در جامعه ما چقدر والاست.

حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی در بخش دیگری از سخنان خود به حادثه تروریستی و جنایتکارانه اخیر در افغانستان اشاره کرد و بیان داشت: قتل و کشتار دانشجویان و جوانان به نام دین توسط مدعیان دروغین اسلام برای همه ما مایه تاسف است و حادثه‌ تروریستی که چند روز گذشته در افغانستان روی داد دل هر انسان آزاده‌ای را به درد آورد.

ناصر عباسعلی ـ استان کردستان

287778