قاسم‌پور:

ردخون دختران شهید افغانستان به آمریکا می رسد

رئیس فراکسیون زنان مجلس یازدهم در واکنش به انفجار بمبی در نزدیکی مدرسه دخترانه در منطقه «دشت برچی» واقع در غرب کابل گفت: رد خون دختران شهید افغانستان در منطقه شیعه نشین کابل به آمریکا و اشغالگرانی می رسد که در این کشور تروریست پرورش دادند.
تصویر ردخون دختران شهید افغانستان به آمریکا می رسد

به گزارش سایت خبری پرسون، فاطمه قاسم‌پور در صفحه رسمی توییتر خود نوشت: «سالهاست که زنان و کودکان افغان قربانی تحجر، منازعه داخلی و جنگ قدرت اشغالگران هستند. رد خون دختران شهید افغانستان در منطقه شیعه نشین کابل به آمریکا و اشغالگرانی می رسد که در این کشور تروریست پرورش دادند. جامعه جهانی باید آمریکا را بابت این کشتار بازخواست کرده و سکوت نکند.»

شمار جانباختگان انفجار بمبی در نزدیکی مدرسه دخترانه در منطقه «دشت برچی» واقع در غرب کابل به ۵۸ نفر افزایش پیدا کرد. در این حادثه که بعدازظهر شنبه (۱۸ اردیبهشت) رخ داد، دست‌کم ۱۵۰ نفر نیز زخمی شدند. اکثر قربانیان انفجار روز شنبه در غرب کابل دانش‌آموزان ۱۱ تا ۱۵ ساله بودند. «اشرف غنی» رئیس‌جمهور افغانستان، طالبان را مسئول این حمله دانسته؛ با این حال، سخنگوی طالبان ضمن رد این موضوع، انگشت اتهام را به سوی داعش نشانه رفته است.

287720