بسطامی:

مخالفان دولت فعلی شانس بیشتری در انتخابات 1400 دارند

یک عضو مجمع نمایندگان استان ایلام در مجلس یازدهم با بیان اینکه تضارب آراء به نفع مردم و نظام است، گفت: جریان‌های سیاسی ما بر خلاف دوره‌های گذشته هنوز وارد عرصه رقابت حزبی نشده‌اند. پیش بینی شخصی‌ام این است که جریان رقیب و منتقد دولت فعلی احتمال بیشتری برای موفقیت خواهد داشت.
تصویر مخالفان دولت فعلی شانس بیشتری در انتخابات 1400 دارند

به گزارش سایت خبری پرسون، علی اکبر بسطامی در مورد انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ اظهار کرد: به نظرم چالش انتخابات ۱۴۰۰، همه گیری بیماری کرونا است. همه گیری کرونا یک موضوع تأثیرگذار در انتخابات خواهد بود. از طرف دیگر مسئولان کشور ما، در گذشته قول و قرارهایی به مردم داده‌اند که تا به اینجای کار بی نتیجه بوده است. به همین خاطر به نظر می‌رسد، با چالش میزان مشارکت نیز رو به رو باشیم.

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستای استان ایلام از استقبال نامزدها برای ثبت نام خبر داد و گفت: میزان مشارکت ثبت نام کننده‌های انتخابات شورای شهر و روستا بسیار بالا بوده است. این ماجرا نشان می‌دهد که احتمالا مردم شهرستان‌ها و روستاها به صورت حداکثری پای صندوق رأی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا خواهند آمد. پیش بینی من این است که مردم برای انتخابات ریاست جمهوری، منتظر نامزدهایی هستند که قدرت اجرایی و چانه زنی بالایی در مسائل مختلف داشته باشند.

وی با بیان اینکه جریان‌های سیاسی ما بر خلاف دوره‌های گذشته هنوز وارد عرصه رقابت حزبی نشده‌اند، گفت: پیش بینی می‌کنم که تنور انتخابات بسیار داغ شود چرا که نامزدها ثبت نام خواهند کرد و خطبه‌های سیاسی آنها تب و تاب انتخاباتی را پرشور خواهند کرد. ان شاءالله مردم پای کار بیایند تا میزان مشارکت از دوره‌های قبلی کمتر نشود.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: به نظرم قضاوت در مورد میزان موفقیت کارزار انتخاباتی زود است. کسانی که تا به اینجا برای ریاست جمهوری اعلام حضور کردند، انسان‌های خوب، باتجربه، عملیاتی و با مدیریت اجرایی بالا هستند. تجربه گذشته ما نشان داده که مردم ایران راغب به کسب تجارت سیاسی جدید، افراد جدید، با برنامه‌های جدید هستند. پیش بینی شخصی من این است که جریان رقیب و منتقد دولت فعلی احتمال بیشتری برای موفقیت خواهد داشت.

این عضو مجمع نمایندگان استان ایلام در مجلس یازدهم در مورد دوقطبی شدن یا نشدن فضای انتخاباتی در ایران اظهار کرد: ما طالب دوقطبی شدن فضای انتخابات هستیم چرا که تضارب آراء به نفع مردم و نظام است. امیدوارم فضای دوقطبی شکل بگیرد چرا که مانعی برای حضور جریان‌های مختلف در انتخابات وجود ندارد. ما در اصلاح ساختار انتخاباتی خود به دموکراسی پایبند بودیم و جریان‌های سیاسی می‌توانند در معرفی نامزد خود ذی مدخل باشند.

منبع : ایسنا

287667

مطالب مرتبط