مدیرکل آموزش و پرورش خبر داد؛

افزایش تعداد حوزه های برگزاری آزمون پایه نهم و دوازدهم در گیلان

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به برگزاری امتحانات حضوری دانش‌آموزان پایه‌های نهم و دوازدهم گفت: تعداد حوزه‌های امتحانی افزایش پیدا کرده و تمهیدات لازم جهت برگزاری امتحانات به‌صورت حضوری را فراهم کرده‌ایم.
تصویر افزایش تعداد حوزه های برگزاری آزمون پایه نهم و دوازدهم در گیلان

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، محمد رحمتی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش بی‌بدیل معلمان در تعالی اهداف تربیتی جامعه اظهار داشت: امروزه با بزرگ‌ترین چالش قرن روبه‌رو هستیم اما تلاش و سخت‌کوشی معلمان در امر تعلیم و تعلم دانش ‌آموزان در این شرایط سخت، نمونه بارز ایثار و مجاهدت است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان نقش تاثیرگذار معلمان در شکل‌گیری انقلاب اسلامی را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی وقتی که کشورمان مورد هجوم رژیم بعثی عراق قرار گرفت معلم‌ها نیز به‌عنوان قشری از جامعه در کنار دیگر اقشار در عرصه دفاع‌مقدس نقش‌آفرینی کردند.

رحمتی با بیان اینکه دانش آموزان نیز به‌تبع معلمان خود در این عرصه حضور داشتند خاطرنشان کرد: قشر‌های جوان همواره در گام دوم انقلاب اسلامی مورد توجه قرار گرفتند پس ضروری است که معلمان دانش‌آموزان را به آن مسیری که در پیشرفت و اعتلای آنان نیاز است هدایت کرده تا خدشه‌ای به نظام تربیتی کشور وارد نشود.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه معلمان افسران سپاه پیشرفت کشور هستند افزود: ما به‌عنوان متولیان آموزش ‌و پرورش مکلف هستیم با به‌‌کارگیری زیرساخت‌ها، مدرسه را جهت محور پیشرفت کشور قرار دهیم که البته معلمان نیز باید در این حوزه تقویت شوند تا در جهت تربیت نسل صالح نقش تاثیرگذاری ایفا کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه در حوزه‌های آموزش تربیتی تمهیداتی نیز در نظر گرفته شده است افزود: با وجود تعطیلی مدارس، معلمان با تولید محتواهای آموزشی و الکترونیکی توانستند گامی بسیار مهم در این عرصه بردارند که تحسین برانگیز است.

وی افزود: معلمان چند روز بعد از تعطیلی مدارس بدون اینکه هیچ بخشنامه‌ای صادر شود با امکانات محدود کلاس‌های درس را از طریق فضای مجازی شروع کردند که این کار بسیار ارزشمند بود؛ البته در سال 99 با راه‌اندازی سامانه شاد یک مقدار ساماندهی را جدی‌تر دنبال کردیم و با ایجاد امکانات توانستیم شرایط را برای آموزش مجازی فراهم کنیم.

رحمتی با بیان اینکه 90 درصد دانش‌آموزان در گیلان عضو شبکه شاد هستند خاطرنشان کرد: 76 درصد آنها در شبکه شاد فعال هستند اما مابقی دانش‌آموزان که به این شبکه دسترسی نداشتند از طریق راهبران آموزشی، تولید بسته‌های آموزشی، برنامه‌هایی رادیویی و ظرفیت تلویزیون محلی آموزش آنها دنبال شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به برگزاری امتحانات حضوری دانش‌آموزان پایه‌های نهم و دوازدهم گفت: این امتحانات بسیار تأثیرگذار هستند و اگر خللی ایجاد شود ممکن است حقوق دانش‌آموزان تضییع شود بنابراین ترجیح ما این است که به‌دلیل حساسیت این دو پایه این امتحانات به‌صورت حضوری برگزار شود.

رحمتی با بیان اینکه تعداد حوزه‌های امتحانی پایه‌های نهم و دوازدهم افزایش پیدا کرده است خاطرنشان کرد: تمهیدات لازم جهت برگزاری امتحانات به‌صورت حضوری را فراهم کرده‌ایم و امیدواریم که همانند سال گذشته این امتحانات در کمال آرامش برگزار شود.

رحمتی با اشاره به طرح رتبه‌بندی معلمان اظهار داشت: در حال حاضر این لایحه در دولت تصویب و تقدیم مجلس شده است و امیدواریم مجلس شورای اسلامی نسبت به آن حساسیتی که نمایندگان مجلس به‌ویژه دوستان ما در کمیسیون آموزش تحقیقات دارند هرچه زودتر این لایحه را با دقت بررسی و تصویب کند.

منبع: تسنیم

287454