فرماندار رشت:

فداکاری معلمان در بحران کرونا از اذهان جامعه فراموش نمی‌شود

فرماندار رشت با بیان اینکه هفته معلم امسال باشکوه برگزار شود، گفت: ایثار و فداکاری معلمان در بحران کرونا، هرگز از اذهان جامعه فراموش نخواهد شد و در تاریخ ماندگار خواهد شد.
تصویر فداکاری معلمان در بحران کرونا از اذهان جامعه فراموش نمی‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، علی فتح اللهی امروز (چهارشنبه ۱۸ فروردین) در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان رشت با اشاره به فعالیت ارزشمند معلمان در بحران کرونا ویروس اظهار کرد: تحت هیچ شرایطی حق مسکوت گذاشتن آموزش و پرورش را نداریم.

فرماندار رشت با بیان اینکه در بحران کرونا ویروس شاهد فعالیت چشم گیر و ارزشمند معلمین در فضای مجازی بودیم گفت: معلمی که قبل از کرونا از ساعت ۷:۳۰ صبح تا یک ظهر کارش را انجام می‌داد در حال حاضر از صبح تا ۱۱ شب پاسخگو بوده و در حال انجام وظیفه است و باید به گونه‌ای در فضای مجازی با دانش‌آموزان رفتار کند که شالکه پرورشی را شکل دهد؛ این کار بسیار سنگینی است.

فتح اللهی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه مدرسه‌ای که خالی از دانش‌آموز و هیاهو باشد، لذت و جایگاه خود را به صورت بصری از دست می‌دهد، افزود: در زمان تعطیل شدن و خروج دانش‌آموزان از مدرسه پویایی، تحرک و نشاط جوانی در جامعه گسترده می‌شد اما اکنون این عدم حضور در اقتصاد بازاریان نیز اثرگذار بوده است.

فرماندار رشت با تاکید بر اینکه پروتکل های بهداشتی با توجه به وضعیت قرمز گیلان بایستی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، افزود: بی توجهی به این مقوله شرایط را بحرانی تر خواهد کرد و شاهد آسیب های جدی در حوزه علمی و اقتصادی و ... خواهیم شد.‌

وی ادامه داد: ایثار و فداکاری معلمان در بحران کرونا ویروس هرگز از اذهان جامعه فراموش نخواهد شد و در تاریخ ماندگار خواهد شد.

فتح اللهی به جایگاه ارزشمند فرهنگیان در جامعه پرداخت و تصریح کرد: با وجود معلمان فرهیخته و آموزش این قشر توانمند، شاهدکاهش آسیب های اجتماعی در جامعه خواهیم بود .‌

فرماندار رشت در پایان اظهار داشت: هفته معلم امسال با توجه به شرایط موجود با شکوه و در شان و منزلت ایثارگری های این قشر زحمتکش در بحران کرونا ویروس برگزار شود.‌

280881

مطالب مرتبط