تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با پرسون:

تنها خروجی نتیجه‌بخش برای ایران، لغو تمامی تحریم‌ها است

تنها چیزی که برای ایران نتیجه‌بخش خواهد بود این است که یک دستور اجرایی رسماً توسط رئیس جمهور آمریکا صادر شود و تمام تحریم‌هایی که بر علیه ایران وضع شده است، لغو شوند. در این صورت است که می‌توانیم آسوده خاطر باشیم اگر این‌گونه نشود و یا طرح دیگری از سوی آمریکا ارائه شود، قطعا آن‌ها برای ایران نقشه دارند.
تصویر تنها خروجی نتیجه‌بخش برای ایران، لغو تمامی تحریم‌ها است

عماد آبشناس تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص شرایط ایران در مذاکرات وین عنوان کرد: تنها راستی‌آزمایی قابل پذیرش برای ایران این است که پس از برداشتن تحریم‌ها امکان فعالیت ایرانی‌ها در آن زمینه فراهم شود. به عنوان مثال پس از رفع تحریم‌های بانکی ایرانیان باید بتوانند به راحتی تعاملات بانکی انجام دهند یا در زمینه تجارت بتوانند به راحتی قرارداد ببندند و کالا صادر کنند.

آبشناس ادامه داد: از طرفی شرکت‌هایی که پیش از این با ایران همکاری داشتند و دولت ترامپ به ناحق آن‌ها را جریمه کرد و حتی برخی از آن‌ها را زندانی کرد باید جریمه‎‌های‌شان را پس داده و خسارت‌شان جبران شود.

وی تصریح کرد: اخبار ضد و نقیضی مبنی بر این‌که دولت بایدن مجدداً همان طرحی را که اوباما قبلاً پیشنهاد داده را مطرح کرده و خواستار تعلیق تحریم‌ها به صورت ۱۲۰ روزه یا ۱۸۰ روزه شده است، منتشر شده است.

این تحلیلگر مسائل سیاسی در ادامه گفت: پیش از این نیز دولت اوباما این پیشنهاد را مطرح کرده بود و علت آن را نیز اینگونه عنوان کرد که برخی از این تحریم‌ها توسط کنگره اجرا شده است و ما نمی‌توانیم بلافاصله آن‌ها را برداریم. همین مسئله سبب شد که تحریم‌ها به طور کامل لغو نشوند و ایران نتوانست از امتیازات توافق هسته‌ای بهره‌ای ببرد.

عماد آبشناس در پایان خاطر نشان کرد: تنها چیزی که برای ایران نتیجه‌بخش خواهد بود این است که یک دستور اجرایی رسماً توسط رئیس جمهور آمریکا صادر شود و تمام تحریم‌هایی که بر علیه ایران وضع شده است، لغو شوند. در این صورت است که می‌توانیم آسوده خاطر باشیم اگر این‌گونه نشود و یا طرح دیگری از سوی آمریکا ارائه شود، قطعاً آن‌ها برای ایران نقشه دارند.

287365

مطالب مرتبط