عزیزی:

مذاکرات وین باید با قوی ترین تضمین های اجرایی باشد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: از آمریکایی ها و اروپایی ها محکمترین تضمین ها را گرفت.
تصویر مذاکرات وین باید با قوی ترین تضمین های اجرایی باشد

به گزارش سایت خبری پرسون، ابراهیم عزیزی با اشاره به آخرین اخبار مذاکرات وین تاکید کرد: مذاکره کنندگان باید ملاحظاتی را مدنظر بگیرند، باید منویات مقام معظم رهبری خط قرمز و فصل الخطاب برای تیم مذاکره کننده باشد، به هیچ وجه نمی توانیم و اجازه نمی دهیم دوباره توسط زورگویان عالم و جریان هایی که تمام توان خود را معطوف به مقابله با ایران کرده اند و دنبال این هستند که به منافع ملت ایران آسیب بزنند وارد مسامحه و معامله شویم.

نماینده مردم شیراز در مجلس بیان کرد: خط قرمز جمهوری اسلامی این است که باید تحریم ها کامل و بدون کم و کاست لغو شود، راستی آزمایی شود و بعد از این مرحله، به دولت اجازه داده می شود بر مبنای منویات رهبر معظم انقلاب و قانون لغو تحریم و صیانت از منافع ملی اقدام کند این نکته باید بطور جد توسط تیم مذاکرکننده لحاظ شود.

وی اظهار داشت: بارها گفته ایم که غربی ها دنبال فرسایشی کردن هستند و می خواهند مذاکره را برای مذاکره پیش ببرند، نه اینکه بر مبنای خواست و ملت ایران پای میز مذاکره بنشینند، اصرار می کنیم به غرب اعتماد نشود، منافع ملی بر هر تصمیمی مقدم باشد، برخی منافع حزبی، گروهی و سطحی مورد توجه تیم مذاکره کننده قرار نگیرد و از آمریکایی ها و اروپایی ها محکمترین تضمین ها را گرفت.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: مذاکرات این دور باید با گرفتن تضمین ها همراه باشد، باید اطمینان قطعی از انجام تعهدات طرف مقابل حاصل شود، این مذاکرات باید متضمن منافع ملی ملت و متضمن تامین اراده ملت و قوانین مصوب نظام اسلامی باشد وگرنه مذاکرات بی حاصل و بی نتیجه و بازی کردن در زمین اروپایی ها و آمریکایی ها است. آنها می خواهند خود را اهل مذاکره و مصالحه معرفی کنند و در افکار جهان خود را خوب جلوه دهند که نباید در این میدان بازی کنیم و توسط برخی آقایان به خودمان هم گل بزنیم.

منبع : خانه ملت

287204