کارشناس مسائل اوراسیا در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

مخالفت چین و روسیه با سیاست‌های آمریکا/ ایالات متحده به دنبال تداوم یکجانبه‌گرایی

ایالات متحده آمریکا در پی ادامه سیاست یکجانبه‌گرایی خود گام بر می‌دارد اما مقامات چین و روسیه مخالف این نوع سیاست‌ها هستند و همه جانبه‌گرایی را در محیط بین‌الملل تشویق و تعقیب می‌کنند.
تصویر مخالفت چین و روسیه با سیاست‌های آمریکا/ ایالات متحده به دنبال تداوم یکجانبه‌گرایی

بهرام امیراحمدیان کارشناس مسائل اوراسیا در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص تحریم‌های آمریکا علیه روسیه اظهار داشت: این‎‎که سیاست خارجی آمریکا را فقط منوط و مشروط به شخص اول رئیس‌جمهور بدانیم، برداشت درستی نیست چرا که سیاست خارجی مجموعه عواملی است که توسط بخش‌های مختلف حاکمیتی در دولت‌ها تدوین می‌شود.

امیراحمدیان ادامه داد: آنچه که در مورد روسیه اعمال شده ادامه سیاست خارجی است که در دوره‌های گذشته روابط بین ایالات متحده آمریکا و روسیه شاهد بودیم البته با تغییرات جزئی و اندک.

وی تصریح کرد: آنچه مسلم است این است که ایالات متحده آمریکا در پی ادامه سیاست یکجانبه‌گرایی خود گام بر می‌دارد اما مقامات چین و روسیه مخالف این نوع سیاست‌ها هستند و همه جانبه‌گرایی را در محیط بین‌الملل تشویق و تعقیب می‌کنند.

این کارشناس مسائل اوراسیاخاطر نشلن کرد: کشورهایی که با ایالات متحده آمریکا در ارتباط هستند، نمی‌توانند روابط خود را قطع کنند چرا که این روابط فقط مختص دولت‌ها نیست بلکه بخش خصوصی به ویژه بخش تجارت بین‌الملل، اقتصاد، تکنولوژی، صنعت، علم و هنر این کشورها به هم وابسته است و این‌ها موضوعاتی نیست که با اختلافی که بین رهبران کشورها پیش میآید تحت یک نوع تنش قرار بگیرد.

بهرام امیراحمدیان در پایان گفت: این کشورها سعی می‌کنند که بخش غیردولتی نقش بیش‌تری را ایفا کند و در گسترش و توسعه روابط و یا حتی حل مسائل تنش‌زا فعال باشد. به همین سبب عمده تمرکز اخبار روی اعلام موضع رهبران کشورها است که می‌تواند فضای عمومی و بخش خصوصی را تحت شعاع قرار دهد.

287287

مطالب مرتبط