تحلیلگر مسائل بین‌الملل در گفتگو با پرسون:

نگاهی بر علل وقوع بحران جنگ داخلی در آمریکا

دو ویژگیِ آمریکا سبب شکل‌گیری درگیری‌های نژادی در این کشور می‌شود. اول این‌که هنوز بسیاری از قوامی که در آمریکا زندگی می‌کنند در این کشور جا نیفتاده‌اند. دومین ویژگی آمریکا که سبب بروز اختلافات نژادی می‌شود این است که آمریکا یک کشور سرمایه‌داری است و اساس سرمایه‌داری بر استثمار و بهره‌کشی از افراد است.
تصویر نگاهی بر علل وقوع بحران جنگ داخلی در آمریکا

محسن جلیلوند تحلیلگر مسائل بین‌الملل در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص زمزمه‌های جنگ در آمریکا اظهار داشت: آمریکا یک کشور چند ملیتی است البته ایران نیز چند ملیتی است و ایران نیز از اقوام مختلف تشکیل شده‌ است اما از آنجایی که ما سه هزار سال است در ایران زندگی می‌کنیم و آیین تشییع و زبان فارسی بین ما مشترک است دچار اختلافات و شکاف‌های قومی نمی‌شویم.

جلیلوند تصریح کرد: آمریکا کشوری است که تازه تشکیل شده است و اقوام مختلفی به این کشور مهاجرت کرده‌اند. از کل جمعیت آمریکا، ۱۳ درصد رنگین پوست هستند و مابقی سفیدپوست‌هایی هستند که از نقاط مختلف اروپا به آمریکا مهاجرت کرده‌اند.

وی در ادامه بیان کرد: دو ویژگیِ آمریکا سبب شکل‌گیری درگیری‌های نژادی در این کشور می‌شود. اول این‌که هنوز بسیاری از قوامی که در آمریکا زندگی می‌کنند در این کشور جا نیفتاده‌اند. به عنوان مثال خود ترامپ می‌گفت من آمریکایی- آلمانی هستم و این یک شکاف در آمریکا ایجاد کرده است.

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل ادامه داد: دومین ویژگی آمریکا که سبب بروز اختلافات نژادی می‌شود این است که آمریکا یک کشور سرمایه‌داری است و اساس سرمایه‌داری بر استثمار و بهره‌کشی از افراد است. در جنبش یک درصدی و 99 درصدی اکثریت آمریکایی‌ها می‌گفتند ما جز یک درصد هستیم و اقلیتی از مردم آمریکا ۹۹ درصد ثروت جامعه را می برد.

جلیلوند خاطر نشان کرد: واقعیت این است که آمریکایی‌ خُلَص وجود ندارد به جز آن سرخپوست‌های که آمریکایی‌ها همه را قتل عام کردند، به همین دلیل آن علقهای که یک ایرانی به کشورش دارد آن‌ها ندارند.

وی افزود: آمریکا برای حضور در جنگ‌ها آگهی می‌دهد و امکانات بسیار زیادی را برای سربازانی که وارد جنگ شود در نظر می‎گیرد و یک کارت در اختیار هر سرباز قرار می‌دهد تا پس از جنگ تحت عنوان قهرمان جنگ از آن استفاده کنند.

از 15 وزارتخانه آمریکا یک وزارتخانه، وزارتخانه کهنه سربازان جنگ است و این نشان می‌دهد که این سربازان، سرباز آمریکایی نیستند و نوعی مزدور هستند.

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل تشریح کرد: تا کنون دو بار به آمریکا حمله شده است. یکی حمله به پرل هاربر در زمان جنگ جهانی دوم که ژاپنی‌ها به آن حمله کردند و دوم حملات ۱۱ سپتامبر است. سربازان آمریکایی همیشه در خاک دیگران جنگیده‌اند سرباز آمریکایی و تا به حال برای دفاع از خاک و جان و مال و ناموس خود نجنگیده‌اند و مانند ما ایرانی‌ها نیستند که 3000 سال است در حال جنگیم تا همین جنگ اخیر با عراق.

محسن جلیلوند در پایان گفت: بنا به دلایل ذکر شده درگیری نژادی در آمریکا اجتناب ناپذیر است. این درگیری‌ها ادامه پیدا خواهد کرد. تا دیروز سیاه‌پوستان درگیر بودند و امروز به دنبال آزار و اذیت آسیایی‌تبارها هستند.

287128

مطالب مرتبط