پرسون گزارش می دهد؛

اقامتگاهی رها شده با آرزوهای سبز/ راز نامعلوم متروکه شدن هتل پارک ارم

رهبر معظم انقلاب همواره موضوع بالا بردن بهره بری از امکانات موجود را تاکید داشته اند به طوری که در سخنرانی شان در آبان ماه سال 1397 در دیدار مدال آوران پارآسیایی فرمودند: یکی از مشکلات بزرگ کشور در شرایط کنونی، استفاده نکردن از ظرفیت های فراوان ملی است که اگر از این ظرفیت ها استفاده شود، بسیاری از مشکلات کنونی اقتصادی حل خواهد شد.
تصویر اقامتگاهی رها شده با آرزوهای سبز/ راز نامعلوم متروکه شدن هتل پارک ارم

به گزارش سایت خبری پرسون، ظرفیت های گوناگونی در کشور وجود دارد که بدون توجه رها شده اند و با کمی همت و تلاش می توان به نفع مطلوبی در حوزه های گوناگون از آن بهره برداری کرد، یکی از این ظرفیت ها پارک ارم است که به عنوان بزرگترین و مجهز ترین مجموعه های تفریحی و گردشگری کشورمان به حساب می آید، مجموعه ای با وسعت 72 هکتار در ابتدای دهه 50 درغرب پایتخت مورد بهره برداری قرار گرفته و سالانه هزاران نفر از هموطنان مان به این محیط مراجعه می کنند.

در دل این مجموعه هتلی با رنگ سبز بنا در همجواری دریاچه ارم وجود دارد به طوری که 360 درجه بنای گردی شکل این هتل در دریاچه قرار گرفته ؛ مجموعه با 170 اتاق و سوئیت در 4 طبقه در زیربنای 15هزار متر مربع احداث شده است ؛ اما چندین سالی می شود که این مکان از پذیرایی مهمانان محروم است و به نوعی این بنا با ارزش که میلیاردها تومان قیمت آن است روز به روز از عمر فرسودگی آن می گذرد و بدون هیچ بهره برداری به حال خود رها شده است.

این هتل در ضلع غربی دریاچه ارم قرار دارد و دسترسی رهگذران به راحتی امکان پذیر نیست و باید از مسیر دیگری از مجموعه ارم به آن مراجعه کرد، اما هرچه که هست اطلاعات دقیقی از این هتل متروکه بیرون نیامده است.

پارک ارم این روزها توسط بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی اداره می شود از همین رو خبرنگار پرسون تمامی تلاش خود را انجام داد تا با واحد روابط عمومی این بنیاد و روابط عمومی پارک ارم که پل ارتباطی خبرنگاران و مسئولان است ارتباط برقرار کند تا علت عدم بازسازی و بهره برداری از این مجموعه را جویا شود که تا تنظیم این گزارش مسئولان روابط عمومی حاضر به گفتگو در این خصوص نشدند.

مدیریت جدید پاسخگو باشد

خبرنگار ما به سراغ محمد سعیدی کیا ریس سابق بنیاد مستضعفان رفته است تا علت عدم بهره برداری مناسب از این مجموعه را جویا شود، که وی در این باره گفت: در حال حاضر در این بنیاد مسئولیتی ندارم و نمی توانم صحبتی در این رابطه انجام دهم.

سعیدی کیا در پاسخ به سوال خبرنگار پرسون درباره اینکه در زمان مدیریت شما برنامه ای برای راه اندازی مجدد هتل پارک ارم داشتید؟ پاسخ داد: در حال حاضر آقای فتاح مسئولیت بنیاد را برعهده دارد و باید پاسخ دهند و در صورتی که بنده صحبتی کنم امکان دارد موازی کاری پیش آید.

اکران فیلم در هتل متروکه

البته طبق اطلاعاتی که به دست خبرنگار پرسون رسیده است در حال حاضر بخشی از این هتل برای اجرای سکانس فیلم های تلویزیونی اجاره داده می شود که اجرای این برنامه نسبت به سرمایه کل هتل بسیار بسیار اندک به حساب می آید و معلوم نیست راز پنهان متروکه ماندن این هتل چیست؛ گرچه به تازگی فیلم خانگی به نام قورباغه چند سکانس آن در این هتل فرسوده به نمایش گذاشته شده است.

کسی دلسوزی نمی کند

یکی از ساکنان اطراف مجموعه پارک ارم که تمایلی ندارد نامش را در گزارش درج کنیم به خبرنگار پرسون گفت: متاسفانه مسئولان هیچ توجهی به این پارک قدیمی تهران ندارند و حتی برای مراجعه کنندگان هیچ ارزشی قائل نمی شوند چه برسد به اینکه بخواهند هزینه تعمیر و نگهداری این محیط را انجام دهند، برای نمونه شما نگاه کنید ورودی پارکینک خودرو به این مجموعه از دو درب صورت می گیرد یک درب در جنوب بزرگراه شهید باکری و درب دیگر در آزاد راه تهران _ کرج است ، اما اگر خانواده ای با موتورسیکلت قصد ورود به این بوستان را از پارکینک بزرگراه شهید باکری داشته باشند اجازه ندارند و باید از آزاده راه تهران_ کرج استفاده کنند و این در حالی است که تردد موتورسیکلت در آزاد راه ممنوع و بسیار خطرناک است و این نشان از بی تدبیری مدیران حتی برای یک موضوع ساده است.

او ادامه داد: کسی در این مجموعه دلسوزی نمی کند، به طور نمونه در ضلع شمال پارک در بلوار الهام در منطقه 5 تهران یک مسیر تردد گردشگری به پارک وجود دارد که مسئولان این پارک هیچ ساماندهی برای تردد آسوده مراجعه کنندگان انجام نمی دهند و افراد سالمند و جانبازان و معلولان نمی توانند از این دسترسی محلی استفاده کنند و حتی نظافت این مسیر نیز بسیار نامطلوب است.

اشتغال زایی و جذب توریست امکان پذیر است

با یک حساب سر انگشتی می توان پی برد که با راه اندازی این هتل متروکه با 170 اتاق به راحتی نزدیک به 300 نفر می توانند در این محیط مشغول به کار شوند و از سوی دیگر جذب گردشگر را با قیمت ارزان به ارمغان آورد و از طرفی سیل جمعیت گردشگر تهرانی را از دل پایتخت که تعداد هتل ها بیشتر است خارج کرد.

مقام معظم رهبری همواره بر استفاده از ظرفیت ها تاکید داشته اند، به طور نمونه در آبان ماه سال 1398 در دیدار ۲۵۰۰ نفر از تولیدکنندگان، کارآفرینان و فعالان اقتصادی، با اشاره به اهمیت ثروت ملی و گسترش رفاه عمومی در نظام اسلامی و ضرورت امید نبستن به خارج از کشور، تأکید کردند: کار و راهبرد اساسی «مصون‌سازی اقتصاد از آسیب تحریمها از طریق تقویت و رونق تولید داخلی» است و بنده پشت این قضیه ایستاده‌ام و از مسیر پیشرفت حقیقی کشور کاملاً دفاع میکنم.

رهبر انقلاب، ظرفیت های داخلی را بی‌پایان خواندند و یادآوری کردند: وقتی یک فعال اقتصادی، گِله می کند و دغدغه‌مند است، در واقع این حقیقت را اعلام می کند که ظرفیت پیشرفت در کشور وجود دارد و باید موانع آن را رفع کرد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در همین زمینه افزودند: ان‌شاءالله با استفاده از ظرفیت های بی‌نظیری که تنها بخشی از آنها مورد استفاده قرار گرفته و به برکت فعالیت فعالان اقتصادی، تحریم ها را از تهدید به فرصت تبدیل خواهیم کرد.

با یک حساب سر انگشتی می توان پی برد که با راه اندازی این هتل متروکه با 170 اتاق به راحتی نزدیک به 300 نفر می توانند در این محیط مشغول به کار شوند و از سوی دیگر جذب گردشگر را با قیمت ارزان به ارمغان آورد و از طرفی سیل جمعیت گردشگر تهرانی را از دل پایتخت که تعداد هتل ها بیشتر است خارج کرد.

یکی از مشتریان پر و پا قرص پارک ارم دانش آموزان هستند که حتی بخشی از این دانش آموزان به شکل اردوی تفریحی از شهرستان های دیگر برای دیدن باغ وحش و تفریح در پارک ارم راهی می شوند که با راه اندازی این هتل هم اسکان گردشگران داخلی تامین می شود و هم اینکه درآمد زایی برای این بنیاد شکل می گیرد و همچنین اشتغالزایی را به وجود خواهد آورد.

البته برخی معتقدند تعمیر و تجهیز این هتل به دلیل اینکه سالیان سال است متروکه شده است هزینه بالایی را می طلبد که در این زمینه سرمایه گذاران داخلی و خارجی و حتی تسهیلات بانکی می توانند راهی برای تزریق منابع مالی این پروژه فراهم کنند.

گزارشی از: محمد خادمی

286833