معاون استاندار کردستان مطرح کرد:

کسی منکر تورم در کردستان نیست/ کاهش سرمایه‌گذاری در استان

خالد جعفری؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کردستان دارای پتانسیل های بسیار خوبی در بحث سرمایه‌گذاری است، ولی برخی از عوامل مانع از شکل‌گیری این امر می‌شود.
تصویر کسی منکر تورم در کردستان نیست/ کاهش سرمایه‌گذاری در استان

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، خالد جعفری؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کردستان دارای پتانسیل های بسیار خوبی در بحث سرمایه‌گذاری است، ولی برخی از عوامل مانع از شکل‌گیری این امر می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: بنابراین برای از بین بردن این نوع نگاه در بحث سرمایه‌گذاری در کردستان نیازمند همراهی و تعامل رسانه‌های استان هستیم.

وی تصریح کرد: از رسانه‌های استان درخواست داریم که با پیگیری‌های خود و پرداختن به نکات مثبت دیدگاه‌های منفی نسبت به استان را از بین ببرند زیرا با این کار می‌توانیم که زمینه حضور سرمایه‌گذاران را در این خطه مهیا کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان افزود: در حال حاضر میانگین سرآنه درآمد شهری در کشور عددی در حدود 54 میلیون تومان است که این رقم در استان کردستان 40 میلیون تومان می‌باشد که نسبت به میانگین کشوری در رتبه بسیار پایین‌تری قرار داریم به نحوی که در بحث سرانه درآمد شهری، در جایگاه 26 ایستاده‌ایم.

جعفری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سرانه درآمد 20 میلیون تومانی خانوارهای روستایی در کردستان، تاکید کرد: در بحث درآمد خانوارهای روستایی نیز نسبت به میانگین کشوری کردستان در رتبه 29 کشور قرار دارد.

معاون اقتصادی استاندار کردستان ادامه داد: کسی نمی‌تواند منکر تورم در کردستان باشد، ولی این بدان معنا نیست که این استان، استانی گران در کشور محسوب می‌شود.

جعفری اظهار داشت: سال گذشته بانک‌های عامل کردستان بیش از 10 هزار و 640 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده‌اند که این رقم نسبت به سال 98 از رشد چشمگیری برخوردار بوده است.

ناصر عباسعلی ـ استان کردستان

286821