فرماندار رشت:

مسئولان پاسخ نارضایتی مردم از وضع موجود را در انتخابات، خواهند گرفت

فرماندار رشت ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر برگزاری انتخابات با مشارکت حداکثری، با ذکر اینکه اگر عملکرد مسئولان نارضایتی در مردم ایجاد کند اثرات این نارضایتی را در انتخابات خواهیم دید، گفت: باید بتوانیم با رفتارها و عملکردهایمان شرایط را تغییر دهیم، زیرا اگر مردم از وضع موجود ناراضی باشند، مسئولان پاسخ عملکرد خود را در انتخابات خواهند گرفت.
تصویر مسئولان پاسخ نارضایتی مردم از وضع موجود را در انتخابات، خواهند گرفت

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، علی فتح اللهی در جلسه ستاد مقابله با کرونای رشت ضمن تسلیت شهادت امام علی (ع) و گرامیداشت شبهای قدر و با تاکید بر رعایت پروتکلهای بهداشتی در این شبها گفت: کرونا ویروسی تعیین کننده است که کلیه فعالیتهای اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و مذهبی ما تحت تاثیر آن قرار دارد. اگر در مقابله با آن ضعیف عمل کنیم بیماری و اقتصاد ضعیف را انتخاب کرده ایم و یا میتوانیم همه با هم، نه با دستور و ابلاغ بلکه با همراهی در برابر این ویروس بایستیم و اجازه ندهیم بر ما غلبه کند. انتخاب با ماست.

وی با انتقاد از کسانی که شرایط را عادی جلوه میدهند تصریح کرد: شرایط عادی نیست. چرا عادی انگاریم؟ اگر مسئولیتی بر ما محول شود پس از یک هفته تحلیل میرویم، کادر درمان یک سال و نیم است که تحت فشار شدید کاری قرار دارند.

فرماندار رشت با بیان اینکه طبق آمارها میانگین رعایت پروتکلها در استان از 53 به 61 درصد افزایش یافته و تنها یک درصد با میانگین کشوری فاصله دارد از همه شهروندان خواست تا عبور کامل از این وضعیت، این روند را با جدیت ادامه دهند.

وی با اشاره به موضوع چک های برگشتی در ایام محدودیت های مشاغل و اصناف گفت: طبق مصوبه ستاد مقابله با کرونای کشور تا 20 اردیبهشت ماه، کلیه بانکها موظفند از برگشت زدن چک ها خودداری کنند.

فتح اللهی با اشاره به در پیش بودن انتخابات گفت: بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در فاصله 50 روز پس از پیروزی، در 12 فروردین 58 انتخابات برگزار شد تا مردم خود، حکومتشان را تعیین کنند.

وی افزود: در جمهوری اسلامی که هم جمهوری و هم اسلامی است ما آزاد هستیم اما در چهارچوب اسلام و موازین شرعی و نه هرنوع آزادی، و این تفکر باید در جامعه گسترش یابد.

نماینده عالی دولت در مرکز استان گفت: ما تنها کشوری با نظام جمهوری هستیم که در رأس آن ولایت فقیه قرار دارد که یک نطق و کلامش میتواند راهنما و راهگشای مسائل پیچیده باشد، همانند آنچه که در چند روز گذشته در فرمایشات ایشان شنیدیم.

وی با اشاره به اینکه در متن قرآن تاکید شده که سرنوشت هر قوم تنها به دست همان قوم تعیین میشود، گفت: باید احساس وظیفه و مسئولیت نسبت به تعیین سرنوشت خود داشته باشیم و با بی تفاوتی از کنار مسأله بسیار مهم انتخابات عبور نکنیم.

فرماندار رشت ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر برگزاری انتخابات با مشارکت حداکثری، با ذکر اینکه اگر عملکرد مسئولان نارضایتی در مردم ایجاد کند اثرات این نارضایتی را در انتخابات خواهیم دید، گفت: باید بتوانیم با رفتارها و عملکردهایمان شرایط را تغییر دهیم، زیرا اگر مردم از وضع موجود ناراضی باشند، مسئولان پاسخ عملکرد خود را در انتخابات خواهند گرفت.

وی ادامه داد: رسانه های بیگانه با شعار "نه به انتخابات "و عدم مشارکت، سعی در از بین بردن انگیزه ملت دارند بنابراین همه دستگاه ها باید از طریق صحبت کردن با مردم و ارائه دلایل منطقی و طفره نرفتن از محرومیتها و مشکلات آنان، در حفظ و افزایش انگیزه اقشار مردم تلاش کنند.

فتح اللهی با ذکر اینکه مشارکت و انتخاب اصلح دو موضوع متفاوت است، گفت: اینکه مردم چه کسی را و با چه معیارهایی انتخاب می‌کنند بسیار مهمتر از مشارکت است. هرچقدر معیارهای ریشه دارتری در انتخاب کاندید مورد نظر خود داشته باشیم به انتخاب فرد اصلح نزدیکتریم.

وی افزود: همواره مراجعاتی داشتیم که افراد از شوراهای خود گلایه داشته اند در حالیکه خود، آنها را انتخاب کرده اند بنابراین باید معیار انتخاب بر اساس توانمندی باشد.

نماینده عالی دولت در مرکز استان در ارتباط با نحوه رأی گیری در شهر رشت گفت: با پیگیری فرمانداری برای اولین بار انتخابات در سطح شهر رشت بصورت تمام سیستماتیک برگزار خواهد شد و هم اخذ رأی و هم شمارش آراء به صورت الکترونیک انجام میشود.

وی با بیان اینکه پیشنهاد الکترونیکی ثبت نام اعضای شعب کل استان از سوی فرمانداری رشت ارائه و به تهران اعلام شد تا برای کل کشور نیز صورت پذیرد، گفت: کسانی که مایل به همکاری در شعب اخذ رأی در رشت هستند میتوانند با مراجعه به سایت فرمانداری رشت به آدرس https://bpms.gilan.ir ثبت غیر حضوری انجام دهند،که پس از بررسی مدارک در صورتی که شرایط متقاضی متناسب با معیارهای مد نظر باشد پذیرفته خواهند شد.

فرماندار رشت گفت: پیشنهاد واکسیناسون هیأت های نظارت، بازرسی و اجرای انتخابات با ستاد مقابله با کرونای استان مطرح شد و در صورت تأیید از اوایل خرداد ماه واکسیناسیون این گروه نیز به منظور ارائه خدمات در انتخابات صورت می‌پذیرد.

286458

مطالب مرتبط