کاهش 30 درصدی وابستگی آب بوشهر به استان‌های هم‌جوار

استاندار بوشهر گفت: با اجرای پروژه‌های آبرسانی و تقویت زیرساخت‌ها و تامین منابع داخلی در سه سال اخیر وابستگی آب این استان به استان‌های همجوار از ۹۰ درصد اکنون به ۶۰ درصد کاهش یافته است.
تصویر کاهش 30 درصدی وابستگی آب بوشهر به استان‌های هم‌جوار

به گزارش سایت خبری پرسون از بوشهر، عبدالکریم گراوند روز دوشنبه درآیین بهره‌برداری ویدئو کنفرانسی طرح آبرسانی به ۲۴ روستای استان بوشهر در قالب پویش الف - ب - ایران با حضور وزیر نیرو افزود: با تلاش شرکت آب و فاضلاب این استان و حمایت وزارت نیرو سال گذشته نخستین آب‌شیرین کن روستایی در دولت تدبیر و امید در بوشهر افتتاح و آب مورد نیاز تعدادی از روستاهای این استان پایدار شد.

وی بیان کرد: همچنین در زمان حاضر نیز ۲ آب شیرین کن روستایی دیگر در دست کار است که انتظار می‌رود تا پیش از پایان کار دولت دورازدهم افتتاح و آب روستاهای هدف این طرح نیز به پایداری لازم برسد.

گراوند اضافه کرد: همچنین خط انتقال آب سد باغان به پالایشگاه جم از جمله دیگر پروژه‌های مهم در دست کار است که آب ۲۸ روستا را پایدار می‌کند.

وی با اشاره به آب شیرین کن سیراف گفت: خط انتقال و برق این پروژه در دست اجر است.

گراوند اظهار کرد: ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای خط آبرسانی سیراف - جم از محل ماده ۲۸ و ظرفیت منابع اعتباری بخش بحران تخصیص یافته و ابلاغ شده‌است.

وی گفت: روستایی در منطقه بوشکان شهرستان دشتستان وجود داشت که آبرسانی به آن با تلمبه انجام می‌شد و برای اولین بار با حفر چاه در دولت تدبیر و امید آب این روستا تامین و امروز مردم این منطقه از آب شرب مطمئن و پایدار برخوردار هستند.

استاندار بوشهر تاکید کرد: این اقدام‌ها و تلاش‌های وزارت نیرو در بخش آبرسانی موجب خوشبینی مردم این استان شده‌است.

با بهره‌برداری از طرح آبرسانی به ۲۴ روستای استان بوشهر ۲ هزار و ۵۳۷ خانوار با جمعیت بیش از ۱۸ هزار نفر در شهرستان‌های تنگستان، دشتی، بوشهر و دشتستان از آب سالم و بهداشتی بهره‌مند شدند.

برای اجرای این طرح ۶۵۸ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده‌است.

منبع:ایرنا

286404