در جریان بهره برداری انتقال آب خلیج فارس به مناطق کویری ؛

روحانی: 10 برابر شدن ظرفیت شیرین سازی آب در جنوب کشور

مراسم بهره برداری از مرحله نخست طرح ملی انتقال آب خلیج فارس به مناطق کویری آغاز شد.

به گزارش سایت خبری پرسون، در سی و یکمین هفته از افتتاح طرح‌های مهم ملی کشور با شعار تدبیر و امید برای جهش تولید از طریق ویدیو کنفرانس، مراسم بهره برداری از مرحله نخست طرح ملی انتقال آب خلیج فارس به مناطق کویری با حضور رییس جمهور آغاز شد.

حسن روحانی امروز در مراسم بهره برداری از مرحله نخست طرح ملی انتقال آب خلیج فارس به مناطق کویری با تشکر از دست اندرکاران اجرای این طرح‌ها برای شیرین سازی آب افزود: از امکانات شیرین سازی آب برای ۸ میلیون مترمکعب در منطقه هرمزگان و بندرعباس به ظرفیت ۹۰ میلیون مترمکعب می‌رسیم و ۱۰ برابر شدن این ظرفیت خبر خوشی برای مردم عزیز و بزرگوار این استان است.

وی اضافه کرد: به مردم عزیز استان هرمزگان، بندرعباس، بندر خمیر و کسانی که از این آب استفاده می‌کنند تبریک می‌گوییم.

رئیس جمهور گفت: اینکه نیمی از آب مصرفی مردم از آب شیرین کن‌ها تامین می‌شود بسیار مهم است یعنی آب پایداری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

روحانی افزود: هر سال که بارندگی کم می‌شد دچار مشکل می‌شدیم که سد‌های هرمزگان آب ندارد و تابستان چه اتفاقی می‌افتد، ولی با این افتتاحی که امروز انجام می‌شود منبع آب پایدار است و ان شاء الله دغدغه‌های مردم رفع خواهد شد.

بنا به این گزارش برای افتتاح این طرح‌ها ۱۶هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است و ظرفیت اشتغالزایی آن برای دوران ساخت ۱۶هزار نفر و برای دوران بهره‌برداری ۱۲۰۰ نفر می‌باشد.

طرح بزرگ شیرین‌سازی و خط انتقال آب توسط مهندسین ممتاز کشور و با استفاده از تجارب شرکت‌های مجرب حاشیه خلیج فارس و همچنین بهره‌برداری از بهترین گزینه‌های فنی و تکنولوژی روز دنیا طراحی و اجرا شده است.

طراحی این پروژه با نگاه توسعه‌ای و به منظور تولید یک و نیم میلیون مترمکعب آب شیرین در سایت شیرین‌سازی بوده و با سه خط انتقال نیازهای آبی شرب، صنعتی و معدنی چند استان همجوار در مسیر خط انتقال و در سه فاز انجام خواهد شد و امروز فاز اول آن با یک خط انتقال طراحی و به بهره‌برداری می‌رسد.

209731