احداث 22 مرکز جوار کارگاهی در اردبیل

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: در سال جاری تلاش اداره کل فنی و حرفه‌ای استان در مسیر توسعه و تقویت آموزش‌های مهارتی کمک به راه‌اندازی 22 مرکز جوار کارگاهی برای تقویت نظام آموزشی است.
تصویر احداث 22 مرکز جوار کارگاهی در اردبیل

به گزارش سایت خبری پرسون از اردبیل، امامی در مراسم افتتاح دو مرکز جوار کارگاهی در اردبیل اظهار کرد: امروز با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای شاهد افتتاح ویدئو کنفرانسی 140 مرکز جوار کارگاهی در سطح کشور بودیم که از این تعداد دو مرکز نیز در اردبیل راه‌اندازی شد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از این مراکز مربوط به شرکت چاپ و نشر شیران نگار است که در مساحت 800 متر در حوزه خدمات چاپ و نشر فعالیت می‌کند که با راه‌اندازی مرکز کارآموزی بین کارگاهی بخشی از کارگران شاغل در این مجموعه از مهارت‌های جدید بهره‌مند می‌شوند.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل رشته‌های آموزشی ارائه شده در این مرکز را چاپ افست ورقی، ناظر امور فرآیند چاپ، صحافی ناظر امور چاپ، متصدی محاسبات فنی چاپ، لیتوگرافی و طراحی گرافیک اعلام کرد.

امامی گفت: دومین مرکز کارآموزی بین کارگاهی مربوط به شرکت توزیع نیروی برق است که در 150 مترمربع با محوریت شبکه و پست برق فعالیت خود را آغاز کرده و 15 نفر در این کلاس آموزشی و مهارتی حضور دارند.

وی ادامه داد: در این مرکز نیز 6 رشته فن‌ورز شبکه هوایی، رعایت ایمنی در شبکه برق، فن‌ورز لوازم اندازه‌گیری، مامور فنی خدمات مشترکین، احداث و تعمیر سرویس و نگهداری شبکه‌ها و فن‌ورز شبکه هوایی خط گرم برای یادگیران ارائه شده است.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل رویکرد سازمان فنی و حرفه‌ای را توسعه آموزش‌های تقاضا محور و استاندارد سازی برنامه‌های آموزشی و مهارتی اعلام و تصریح کرد: با تلاش رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای توسعه آموزش‌های جامعه‌ محور و دستیابی به مراکز تخصصی و دپارتمان‌های جدید هدفگذاری شده است.

امامی بیان کرد: در قالب تفاهمنامه‌ای با نهادها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی آمادگی ارائه خدمات مهارتی و آموزشی را به جامعه کارگری و شاغلین واحدهای تولیدی داریم تا با تکیه بر مهارت‌های جدید و فناوری‌های نوین بهره‌وری در این واحدها افزایش یابد.

منبع:ایسنا

286250