فروشنده انسولین‌های تقلبی در دام پلیس

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری فردی که در خصوص خرید و فروش انسولین‌های تقلبی در فضای مجازی فعالیت می‌کرد خبر داد و گفت: از متهم بیش از ۲۰۰ عدد انسولین تقلبی کشف و ضبط شده است.
تصویر فروشنده انسولین‌های تقلبی در دام پلیس

به گزارش سایت خبری پرسون، سرهنگ داود معظمی گودرزی افزود: فردی به پلیس فتا تهران بزرگ مراجعه و مدعی شد در فضای مجازی اقدام به خرید انسولین کرده و زمانی که برای استفاده آن با پزشک مشورت کرده، متوجه شده انسولین ها فاسد و تاریخ گذشته است.

وی ادامه داد: شاکی در ادامه اظهارات خود گفت باتوجه به نیاز مادرم به انسولین، در فضای مجازی جستجو کردم و با شخصی ناشناس که خود را از وارد کنندگان این دارو معرفی کرد آشنا شدم و پس از صحبت های اولیه مبلغ ۵۰ میلیون ریال برای خرید انسولین برای وی واریز کردم و پس از دریافت داروها با بررسی پزشک مشخص شد انسولین ها به هیچ عنوان قابل استفاده نیست.

گودرزی افزود: کارشناسان پلیس فتا پایتخت تحقیقات خود را آغاز کردند و با بهره گیری از روش های علمی و اقدامات فنی فرد مذکور را در فضای مجازی شناسایی و متوجه شدند مجرم با جعل هویت افراد مختلف در عرصه پزشکی در فضای مجازی اقدام به فروش داروهای فاسد و غیرقابل استفاده تحت عنوان انسولین به افرادی که نیازمند این دارو هستند، می کند.

وی اضافه کرد: با به دست آمدن اطلاعات هویتی متهم و پس از تشریفات قضایی، در نهایت مجرم در مخفیگاه خود در یکی از مناطق غربی تهران دستگیر و بیش از ۲۰۰ قلم انسولین غیرقابل استفاده از محل اختفای وی کشف شد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: متهم پس از انتقال به پلیس فتا هرگونه جرمی را انکار میکرد اما پس از روبه رو شدن با شاکی پرونده و ادله دیجیتال ضمن پذیرش بزه انتسابی به فروش داروهای فاسد اعتراف کرد.

گودرزی به شهروندان توصیه کرد: باید توجه داشت که خرید و فروش هرگونه دارو در فضای مجازی ممنوع است و علاوه بر جرم بودن این اقدام، غالب این افراد نیز کلاهبردار هستند، بسیاری از این افراد اصلا دارویی در اختیار ندارند و با یک جست و جوی ساده در فضای مجازی به اطلاعاتی دست پیدا می کنند و مدعی داشتن داروهای نادر هستند. در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی می توانند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir گزارش کنند.

286212