دادستان عمومی و انقلاب گتوند:

ستاد رسیدگی به انتخابات در پی ایجاد زمینه مشارکت حداکثری است

دادستان عمومی وانقلاب شهرستان گتوندگفت: فراهم کردن حضور حداکثری مردم و اجرای دقیق و قانونی، رویکرد ستاد پیشگیری و رسیدگی به تخلفات انتخابات شهرستان گتوند است.
تصویر ستاد رسیدگی به انتخابات در پی ایجاد زمینه مشارکت حداکثری است

به گزارش سایت خبری پرسون از خوزستان، عبدالرضا نوری کوله مرز روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران به برخی از مصادیق تخلفات و جرایم انتخاباتی اشاره کرد و افزود: خرید و فروش رأی، تهدید یا تطمیع در امر انتخابات، رأی دادن با شناسنامه جعلی، رأی دادن با شناسنامه دیگری، رأی دادن بیش از یک بار، اخلال در امر انتخابات، تغییر و تبدیل یا جعل، ربودن و معدوم نمودن اوراق و اسناد انتخاباتی از قبیل تعرفه، برگ رأی، صورت جلسات، تلکس، تلفنگرام‌ها و تلگراف‌ها از جمله تخلفات انتخاباتی است.

وی باز کردن و یا شکستن ‌قفل‌ و محل نگهداری و لاک ‌و مهر صندوق‌های‌ رأی بدون مجوز قانونی، جابجایی، دخل و تصرف یا معدوم نمودن اسناد انتخاباتی بدون مجوز قانونی، دخالت در امر انتخابات با سند مجعول، ایجاد رعب و وحشت برای رأی دهندگان یا اعضای شعب ثبت نام، دخالت در امر انتخابات با سمت مجعول و یا به هر نحو غیرقانونی را از دیگر تخلفات انتخاباتی عنوان کرد.

دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی شهرستان گتوند درخصوص تخلفات اداری گفت: انجام فعالیت تبلیغاتی قبل از زمان اعلام رسمی نامزدها به هر کیفیتی که جنبه رسمی و دولتی دارد، فعالیت تبلیغی کارمندان دولتی در اوقات اداری، استفاده از امکانات دولتی تهیه شده از بودجه عمومی برای فعالیت‌های تبلیغی، در اختیار گذاشتن وسایل و امکانات مزبور در بند قبلی(حبس درجه هفت)، هتک حرمت و حیثیت نامزدها از سوی طرفداران از جمله تخلفات اداری در انتخابات می‌باشند.

وی افزود: تقلب در رای گیری، تقلب در شمارش آرا، رای گرفتن با شناسنامه شخص غایب، کاهش یا افزایش آرا یا تعرفه‌ها، تقلب و تزویر در اوراق تعرفه یا برگ رای با صورتجلسات و توصیه به انتخاب کاندید معین از طرف اعضای شعب(اعم از ناظر یا مجری) از جرایم مختص مسوولان اخذ رای اعم از ناظر و مجری است که درصورت مشاهده برخورد قانونی می‌شود.

نوری کوله مرز گفت: فراهم کردن حضور حداکثری مردم در انتخابات رسالت اصلی ما است و همه باید تلاش کنیم تا انتخاباتی با مشارکت بالا، سالم و بدون پرونده تخلف در گتوند برگزار کنیم.

وی افزود: جلسات ستادپیشگیری ورسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی شهرستان گتوند به صورت هفتگی برگزار و تمام تحرکات انتخاباتی نظارت می‌شوند.

شهرستان گتوند ۴۸ هزار واجد شرایط رای دهی بالای ۱۸ سال برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا دارد.

انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خردادماه امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود.

شهرستان گتوند با ۲ بخش مرکزی و عقیلی، پنج شهر گتوند، صالح شهر، ترکالکی، جنت مکان، سماله و ۴۵ روستا در شمال خوزستان واقع شده است.

منبع:ایرنا

286125