کد مطلب: 286125

یکشنبه 12 اردیبهشت 1400 13:05

دادستان عمومی و انقلاب گتوند:

ستاد رسیدگی به انتخابات در پی ایجاد زمینه مشارکت حداکثری است

به گزارش سایت خبری پرسون از خوزستان، عبدالرضا نوری کوله مرز روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران به برخی از مصادیق تخلفات و جرایم انتخاباتی اشاره کرد و افزود: خرید و فروش رأی، تهدید یا تطمیع در امر انتخابات، رأی دادن با شناسنامه جعلی، رأی دادن با شناسنامه دیگری، رأی دادن بیش از یک بار، اخلال در امر انتخابات، تغییر و تبدیل یا جعل، ربودن و معدوم نمودن اوراق و اسناد انتخاباتی از قبیل تعرفه، برگ رأی، صورت جلسات، تلکس، تلفنگرام‌ها و تلگراف‌ها از جمله تخلفات انتخاباتی است.

وی باز کردن و یا شکستن ‌قفل‌ و محل نگهداری و لاک ‌و مهر صندوق‌های‌ رأی بدون مجوز قانونی، جابجایی، دخل و تصرف یا معدوم نمودن اسناد انتخاباتی بدون مجوز قانونی، دخالت در امر انتخابات با سند مجعول، ایجاد رعب و وحشت برای رأی دهندگان یا اعضای شعب ثبت نام، دخالت در امر انتخابات با سمت مجعول و یا به هر نحو غیرقانونی را از دیگر تخلفات انتخاباتی عنوان کرد.

دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی شهرستان گتوند درخصوص تخلفات اداری گفت: انجام فعالیت تبلیغاتی قبل از زمان اعلام رسمی نامزدها به هر کیفیتی که جنبه رسمی و دولتی دارد، فعالیت تبلیغی کارمندان دولتی در اوقات اداری، استفاده از امکانات دولتی تهیه شده از بودجه عمومی برای فعالیت‌های تبلیغی، در اختیار گذاشتن وسایل و امکانات مزبور در بند قبلی(حبس درجه هفت)، هتک حرمت و حیثیت نامزدها از سوی طرفداران از جمله تخلفات اداری در انتخابات می‌باشند.

وی افزود: تقلب در رای گیری، تقلب در شمارش آرا، رای گرفتن با شناسنامه شخص غایب، کاهش یا افزایش آرا یا تعرفه‌ها، تقلب و تزویر در اوراق تعرفه یا برگ رای با صورتجلسات و توصیه به انتخاب کاندید معین از طرف اعضای شعب(اعم از ناظر یا مجری) از جرایم مختص مسوولان اخذ رای اعم از ناظر و مجری است که درصورت مشاهده برخورد قانونی می‌شود.

نوری کوله مرز گفت: فراهم کردن حضور حداکثری مردم در انتخابات رسالت اصلی ما است و همه باید تلاش کنیم تا انتخاباتی با مشارکت بالا، سالم و بدون پرونده تخلف در گتوند برگزار کنیم.

وی افزود: جلسات ستادپیشگیری ورسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی شهرستان گتوند به صورت هفتگی برگزار و تمام تحرکات انتخاباتی نظارت می‌شوند.

شهرستان گتوند ۴۸ هزار واجد شرایط رای دهی بالای ۱۸ سال برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا دارد.

انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خردادماه امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود.

شهرستان گتوند با ۲ بخش مرکزی و عقیلی، پنج شهر گتوند، صالح شهر، ترکالکی، جنت مکان، سماله و ۴۵ روستا در شمال خوزستان واقع شده است.

منبع:ایرنا