ترکیه صرافی های ارز دیجیتال را به فهرست شرکت‌های تحت پوشش قوانین تامین مالی ترور اضافه کرد

طبق مصوبه منتشر شده امروز (شنبه) ریاست جمهوری ترکیه، این کشور پلتفروم های معاملاتی ارزهای دیجیتال را به فهرست شرکت‌های تحت پوشش قوانین تامین مالی ترور و پولشویی اضافه کرد.

تصویر ترکیه صرافی های ارز دیجیتال را به فهرست شرکت‌های تحت پوشش قوانین تامین مالی ترور اضافه کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، این فرمان به دنبال ممنوعیت استفاده از ارزهای رمزپایه برای انجام پرداخت‌ که از دیروز در ترکیه اعمال شده، صادر می‌شود. ممنوعیت ایجاد شده در پاسخ به ادعای ریسک بالای چنین معاملاتی اعمال شده است.

مصوبه ریاست جمهوری ترکیه، “ارائه دهندگان خدمات دارایی رمزنگاری” مسئول درجهت استفاده غیرقانونی از دارایی هایشان می شناسد. این مصوبه با انتشار در روزنامه رسمی ترکیه بلافاصله لازم الاجرا شد.

مقامات ترکیه ماه گذشته تحقیقات در خصوص کلاهبرداری دو صرافی ارز رمزنگاری شده ی «وبیت کوین» ( Vebitcoin ) و «تودکس» ( Thodex ) را آغاز کردند. شش مظنون دیگر درارتباط با صرافی تودکس روز جمعه تا زمان برگزاری دادگاه راهی زندان شدند.

صرافی تودکس روزانه معاملاتی به میزان صدها میلیون دلار را اداره می کرد. در پی این تحقیقات و در پی شکایت مشتریان به خاطر دسترسی نداشتن به دارایی خود، ۸۳ نفر دستگیر شدند. اینترپل به نمایندگی کشور ترکیه حکم بازداشت مدیر عامل این صرافی را صادر کرده است.

مردم ترکیه برای مقاومت در برابر کاهش ارزش لیر و تورم دو رقمی کشور، به طور فزاینده ای جذب ارزهای رمزپایه شده اند.

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با رسانه پرسون نمی باشد.

منبع:dailysabah

286033