افزایش تعداد فوتی‌های کرونایی در گلستان

استاندار گلستان گفت: تعداد ۱۴۰ نفر از بیماران بستری کرونایی گلستان نسبت به هفته گذشته کاهش یافته اما تعداد فوتی ها نسبت به هفته قبل تر ۱.۵ برابر شده است.
تصویر افزایش تعداد فوتی‌های کرونایی در گلستان

به گزارش سایت خبری پرسون از گلستان، هادی حق شناس بعدازظهر شنبه در جلسه مقابله و پیشگیری از کرونا استان اظهارکرد: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا، بانک ها به مدت ۱۰ روز، چک ها را فریز کرده و بعد از ۱۰ روز اجرایی خواهند کرد.

استاندار گلستان همچنین از تمدید مهلت پرداخت مالیات تا خرداد ماه خبرداد.

وی در خصوص برنامه شب های قدر هم گفت: مراسم شب های احیا در شهرهای قرمز و نارنجی به مدت دو ساعت (از ساعت ۲۲ تا ۲۴) با جمعیت محدود و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی اجرا خواهد شد و نیروی انتظامی پس از ساعت ۳۰ دقیقه بامداد مجاز به اعمال جریمه است.

حق شناس در خصوص واکسیناسیون هم گفت: در حال حاضر واکسیناسیون شهروندان بالای ۸۰ سال در حال انجام است و برای انجامش اماکن مسقف با پارکینگ، با هماهنگی فرمانداری ها در شهرستان ها در نظر گرفته شده است.

استاندار گلستان بیان کرد: هیات امنای مساجد می توانند با هماهنگی صورت گرفته از ظرفیت مدارس و اماکن ورزشی سرباز برای برگزاری برنامه های لیالی قدر استفاده کنند.

وی ادامه داد: ۱۴۰ نفر از تعداد بیماران بستری کرونایی استان نسبت به هفته گذشته کاهش یافته اما تعداد فوتی ها نسبت به هفته قبل تر ۱.۵ برابر شده است.

حق شناس ادامه داد: بیشترین صنفی که پروتکل ها را رعایت نمی کنند، سوپرمارکت ها هستند؛ میزان روند رعایت پروتکل ها در استان پایین تر از میانگین کشوری است.

هم اکنون شهرهای گرگان، گالیکش و مینودشت در وضعیت قرمز، علی آبادکتول، گنبدکاووس، کلاله، آزادشهر، کردکوی و بندرگز در وضعیت نارنجی و سایر شهرها در وضعیت زرد قرار دارند.

منبع:ایرنا

286002