رییس مرکز بهداشت شهرستان اراک:

واکسیناسیون گروه های سنی بالای ۸۵ سال ادامه دارد

رییس مرکز بهداشت شهرستان اراک ضمن اشاره به اینکه واکسیناسیون گروه های سنی بالای ۸۵ سال ادامه دارد، گفت: پنج شنبه مورخ نهم اردیبهشت ۱۴۰۰ سومین روز از واکسیناسیون گروه هدف بالای ۸۵ سال بود، اما با توجه به اینکه توزیع مجدد و افزایش واکسن کرونا صورت گرفت بنابراین گروه بالای ۸۰ سال نیز مورد هدف قرار گرفتند و دعوت شدند.

تصویر واکسیناسیون گروه های سنی بالای ۸۵ سال ادامه دارد

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، سعید محمد دوست، افزود: در شهرستان اراک (شهر و روستا) حدود ۹ هزار نفر بالای ۸۰ سال هستند که از این میان شش هزار نفر در شهر و سه هزار نفر در روستاها زندگی می کنند.
وی تاکید کرد: متاسفانه استقبال در دو روز اول بسیار کم بود و تنها ۵۰۰ نفر واکسینه شدند، اما خوشبختانه در روز سوم حدوداً ۸۰۰ نفر مراجعه کردند که از این میان افرادی نیز که در روزهای قبل دعوت شده و حضور به عمل نیاورده بودند واکسینه شدند و تا به امروز حدود ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ نفر از این گروه علیه کرونا واکسینه شده اند.

محمد دوست تصریح کرد: قرار است با توکل به خداوند متعال این گروه نه هزار نفره، تا اواسط هفته آتی واکسینه شوند همچنین روستاهایی که جمعیت سالمند بیشتری دارند، نیز واکسیناسیون در آنها آغاز شده است.
رییس مرکز بهداشت اراک بیان کرد: بعد از اتمام گروه های سنی بالای ۸۰ سال در مرحله بعدی گروه ۷۵ الی ۸۰ سال واکسینه می‌شوند و مطابق طرح واکسیناسیون کشوری که پنج سال، پنج سال اجرا می‌شود، واکسیناسیون نیز ادامه خواهد داشت.

رییس مرکز بهداشت شهرستان اراک در خصوص عوارض واکسن تاکید کرد: با توجه به ماهیت واکسن کرونا که ویروس کشته شده، ضعیف شده و یا قطعات پروتئینی می باشد، زمانیکه واکسن تزریق می گردد، بدن به آن واکنش نشان می دهد و این واکنش ممکن است شامل درد در محل تزریق، درد سراسری بدن، تب و شاید کمی سردرد و سرگیجه و علائمی شبیه سرماخوردگی باشد.

وی ادامه داد: ممکن است در یک فرد تمامی این علائم دیده شود و ممکن است هیچگونه علائمی نیز نداشته باشد، اما معمولا بیشتر افراد یک الی دو مورد از علائم را در خود احساس می کنند، این علائم آزار دهنده بوده، اما خطرناک نیست و در گروه بالای ۸۰ سال تاکنون گزارشی از علائم جدی اعلام نشده است.

محمد دوست در پایان با توجه به اینکه تمامی واکسن های کرونایی مورد تایید وزارت بهداشت هستند، گفت: واکسنی که عمدتا استفاده می‌شود آسترازنیکا محصول کشور کره جنوبی است، اما با توجه به اینکه بعضی از افراد بیماری خاصی داشتند از واکسن سینوفارم نیز استفاده شده، هر زمانی هر نوع واکسنی که از سوی وزارت بهداشت در اختیار ما قرار بگیرد آن واکسن را اولویت قرار می‌دهیم و تفاوت زیادی در نوع واکسن ها نیست، مهم این بوده که افراد بیشتری تحت پوشش واکسن قرار بگیرند و یک ایمنی نسبتاً بالایی در جامعه با توسعه واکسیناسیون ایجاد شود یعنی با سرعت بیشتری تعداد افراد بالاتری واکسینه شوند که شاهد موج ها و پیک های خطرناک کرونایی نباشیم.

285841