کاهش شهرهای قرمز کرونایی در استان گلستان

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت که در نتیجه رعایت توصیه‌های بهداشتی از سوی مردم و کاهش تعداد مبتلایان و افراد بستری، تعداد شهرهای قرمز کرونایی این استان کاهش یافت.
تصویر کاهش شهرهای قرمز کرونایی در استان گلستان

به گزارش سایت خبری پرسون از گلستان، عبدالرضا فاضل اظهار داشت: بر اساس اعلام آخرین وضعیت کرونایی توسط وزارت بهداشت، در حال حاضر کردکوی و کلاله در وضعیت قرمز، گرگان، گنبدکاووس، بندرگز، بندرترکمن، علی آباد، رامیان، آزادشهر، مینودشت و گالیکش در وضعیت نارنجی و گمیشان، آق‌قلا و مراوه تپه در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۵۴۲ بیمار کرونایی در مراکز درمانی گلستان بستری هستند که از این تعداد ۸۷ نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری بوده و حال ۳۹ نفر آنان وخیم است.

هفته گذشته تعداد بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی و بیمارستان های گلستان ۶۷۰ نفر بود.

همچنین در هفته قبل گرگان، مینودشت و گالیکش در وضعیت قرمز، بندرگز، کردکوی، علی‌آبادکتول، گنبدکاووس، آزادشهر و کلاله در وضعیت نارنجی و مراوه‌تپه، آق‌قلا، گمیشان، رامیان و بندرترکمن در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار داشتند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت که تنها راه مقابله با این ویروس رعایت کامل تمامی شیوه نامه‌های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، شستشوی مستمر دست‌ها، رعایت فاصله اجتماعی، پرهیز از دورهمی‌ خانوادگی و حضور نیافتن در مکان‌های شلوغ و سرپوشیده است.

286542