مقامات امریکا به دنبال مقرراتی برای مقابله با باج‌گیری توسط بیت کوین

مقامات دولتی و ذی‌نفعان بخش خصوصی در حال پیشنهاد طرح مقرراتی بیت کوین هستند که توانایی مجرمان سایبری برای دریافت رمزارزها از طریق حملات باج افزاری را مختل می کند.

تصویر مقامات امریکا به دنبال مقرراتی برای مقابله با باج‌گیری توسط بیت کوین

به گزارش سایت خبری پرسون، از رویترز، هیئت نمایندگان متشکل از کارشناسان FBI، سرویس مخفی ایالات متحده آمریکا و شرکت های فناوری و امنیتی ، امروز اقداماتی را برای ناشناس ماندن دنیای ارز رمزنگاری شده توصیه کردند.

طرح های پیشنهادی عبارتند از: توسعه مقررات “know-your-customer” در معاملات ارزهای رمزپایه که منجر به پیگیری بیشتر معاملات بیت کوین می شود ، الزامات سختگیرانه صدور مجوز برای سازمانهایی که ارزهای رمزپایه را پردازش می کنند و ایجاد تیمی از وزارت دادگستری که می تواند ارزهای دیجیتال غیرقانونی را توقیف کند.

بیت کوین به دلیل ناشناس بودن، در بین باندهای باج افزار محبوب شده است و همین امر پیگرد قانونی برای اجرای مقررات را دشوار می کند. فرایند برگشت چنین وجوهی غالباً غیرممکن است.

علی رغم اینکه ، دفتر کل بلاکچین سوابق عمومی، تراکنش هایی را که امکان پیگیری بیت کوین هنگام انتقال آن بین کیف پول های دیجیتال را دارند، ثبت می کند اما بازهم، برخی حساب ها ناشناس می مانند و باندهای باج افزار برای تأمین هزینه های خود وجوهی را از این طریق انتقال می دهند. طبق داده های شرکت آنالیز Chainalysis، مجرمان بالغ بر 2.8 میلیارد دلار را از طریق معاملات رمزارزها در سال 2019 انتقال دادند.

این امر اخیرا، تشکیل گروه ویژه ضد باج‌افزاری دولت ایالات متحده را به دنبال داشت که تلاش های این حوزه را در سراسر دولت فدرال متحد می کند. در سال 2020، مرکز رسیدگی به شکایات اینترنتی پلیس فدرال آمریکا، 2,474 شکایت مبتنی بر بیش از 29.1 میلیون دلار ضرر را دریافت کرد و به دلیل گزارش کمینه، احتمالاً میزان ضرر واقعی بیشتر از این مقدار بود. به گفته اعضای پنل مورد استناد رویترز، باندهای باج افزار سال گذشته درآمدی در حدود 350 میلیون دلار را بدست آوردند.

با این حال، برخی از کارشناسان امنیت حوزه سایبری این سوال را مطرح می کنند که آیا طرح پیشنهادی مقررات بیت کوین تأثیر چشمگیری بر علیه حملات باج افزاری خواهد داشت یا خیر.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با رسانه پرسون نمی باشد.

منبع: verdict

285776