حسن خسروی در گفت وگو پرسون:

دو هزار نامزد انتخابات شورای شهر تهران برنامه ندارند/ شورای دانا شهر توانا

نامزد ششمین دوره انتخابات شورای شهر تهران که شعار (شورای دانا - شهر توانا) برای این دوره انتخابات برگزیده است، گفت: حدود 2500 نفر برای انتخابات این دوره ثبت نام کردند. اما بیش از دو هزار نفر از این افراد که همه قابل احترام هستند، کوچکترین مطالعه و پژوهش و نقطه نظری پیرامون شهر تهران، شورای شهر و شهرداری تهران و ابعاد و جوانب آن را نداشتند.
تصویر دو هزار نامزد انتخابات شورای شهر تهران برنامه ندارند/ شورای دانا شهر توانا

حسن خسروی مدرس دانشگاه و متخصص برنامه و بودجه کشور در گفت و گو با پرسون و در تشریح شناخت مخاطبان و شهروندان با این نامزد انتخابات شورای شهر تهران عنوان کرد: با قدردانی از رسانه پرسون برای ایجاد فرصت معرفی نامزدهای انتخابات، بنده حسن خسروی اصالتا اهل دیار فقاهت و فرزانگان، شهر بروجرد و دانش آموخته دکتری تخصصی مدیریت دولتی گرایش منابع انسانی هستم.

وی ادامه داد: حدود 25 سال است که در حوزه مدیریت و روابط عمومی و ارتباطات در دانشگاه های مختلف تدریس می کنم و هزاران دانشجو در رشته های گوناگون را عهده دار تربیت و آموزش آنها بوده ام و حدود 10 جلد کتاب ترجمه و تالیف کرده ام از جمله کتاب مدیریت منابع انسانی، زندگی موفق، روابط عمومی و ارتباطات و حدود 30 سال نیز سابقه اجرایی و مدیریتی در شهرداری تهران و سازمانهای مختلف از جمله نهاد نظارتی مجلس که در واقع بحث کنترل، نظارت و حسابرسی منابع و مصارف بودجه کشور است.

متخصص برنامه و بودجه کشور درخصوص اینکه علت اصلی ورود شما به عرصه انتخابات چه بوده است؟ گفت: همه شهروندان یک کشور در تعیین سرنوشت و آینده و مسائل کشور خود باید حساس و مسئول باشند و هیچ کس نباید نسبت به حقوق شهروندی و اوضاع و احوال شهر خود بی تفاوت باشد.

خسروی تصریح کرد: بنده به عنوان یک شهروند مسئولیت پذیر ، احساس وظیفه کردم که باید صادقانه و عالمانه برای عمران و آبادانی هر چه بیشتر شهرم بر اساس تخصص و تجربه خویش در میدان خدمت به مردم باشم.

وی درباره مهم ترین ضعف شورای شهر کنونی عنوان کرد: شورای شهر یک مرکز فرماندهی استراتژیک است. کار شورای شهر، آینده پژوهی خردمندانه، تصمیم سازی، تهیه و تدوین طرح و برنامه مناسب و ریل گذاری برای تحقق رشد و توسعه پایدار شهری است. بنابراین شورای شهر، باید اجتماعی از استراتژیست ها با روابط عمومی بالا باشد که اعتقاد به کار تیمی، دانایی محوری، تقدم منافع جمعی بر منافع فردی و حزبی، حرکت بر مدار علم و عقلانیت را دارا باشند.

خسروی ادامه داد: به نظر می رسد که ضعف اصلی شورای شهر در فقدان موارد گفته شده باشد. یک شورای شهر موفق باید دو ویژگی مهم داشته باشد، نخست هم افزایی خلق کند و در نهایت ارزش افزوده ایجاد کند. متاسفانه این دو اتفاق در شورای شهر فعلی نیفتاده است.

وی در پاسخ به این سوال که مهم ترین ایراد و اشکال کسانی که نامزد انتخابات می شوند، چیست؟ افزود: افراد زیادی بدون سابقه، تخصص و تحصیلات مرتبط وارد کارزار انتخابات می شوند و این آفت هایی از جمله خرد شدن و شکننده شدن نتایج صندوق ها را در بر دارد.

خسروی ادامه داد: مثلا هم اکنون حدود 2500 نفر برای انتخابات دوره ششم شورای شهر تهران ثبت نام کردند. اما به جرات می توان گفت که بیش از دو هزار نفر از این افراد که همه قابل احترام و شریف هم هستند، کوچکترین مطالعه، پژوهش و نقطه نظری پیرامون شهر تهران، شورای شهر و شهرداری تهران و ابعاد و جوانب مربوط به آن نداشتند.

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: بنابراین می توان با احترام به کاندیداهای محترم فاقد تجربه و تخصص لازم و کافی از آنان بخواهیم که به نفع سایر کاندیداهای واجد شرایط کنار کشیده تا مردم با نگاه بهتری دست به انتخاب اصلح زده، چرا که لازمه شایسته سالاری، شایسته گزینی است. و از این رو بنده شعار خود را بر اساس فرهنگ والای کشورمان، (شورای دانا - شهر توانا) انتخاب کرده ام.

وی درخصوص اینکه مردم چگونه می توانند یک نامزد مناسب و کارآمد را بشناسند؟ گفت: سازمانهای مردم نهاد، مساجد، دانشگاه ها، مدارس، هیات ها، معتمدین محلات، گروه های مختلف ورزشی، خیریه ها، اتحادیه ها و انجمن ها هر کدام می توانند به نوعی کاندیدای اصلح را به مردم معرفی کنند.

این مدرس دانشگاه گفت: اکنون که در وضعیت کرونایی به سر می بریم، فضای مجازی فرصت بسیار مناسبی است که نامزدهای خود را بر اساس توانمندی ها و آنچه که واقعیت و حقیقت است به مردم معرفی کنند.

خسروی ادامه داد: البته نقش رسانه های گروهی، مطبوعات، خبرگزاری ها و سایت های مختلف اطلاع رسانی نیز بسیار موثر است. در واقع مسئولیت اجتماعی خبرگزاری ها و مطبوعات ایجاب می کند که در معرفی بهترین ها به مردم از هیچ کوششی دریغ نکنند.

وی در خصوص اینکه شما فکر می کنید برای چه بخشی از شورای شهر می توانید مفید و راهگشا باشید؟ گفت: بنده با توجه به رشته تحصیلی و سال ها تجربیات تخصصی در بحث برنامه و بودجه کشور و خدمت در نهاد نظارتی مجلس شورای اسلامی، فکر می کنم که برای کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران مفید باشم.

خسروی تصریح کرد: در عین حال، به جهت سال ها خدمت حرفه ای در حوزه روابط عمومی و ارتباطات کشور و شناخت خوبی که از رسانه ها و صدا و سیما و مطبوعات دارم، می توانم به عنوان سخنگوی شورای شهرتهران نیز انجام وظیفه کنم.

این مدرس دانشگاه در خاتمه مجددا از رسانه پرسون برای فرصتی که در اختیار او قرار داده است، قدردانی کرد و افزود: به مردم شریف و گرانقدر تهران اطمینان می دهم که در صورت انتخاب شدن، تمام همت و تلاش و نیروی خود را صرف تحقق رشد و توسعه پایدار شهر تهران کنم.

285662

مطالب مرتبط