کاهش 72 درصدی آب دهی چشمه های استان کرمانشاه

امسال نگرانی کم‌آبی شهری اول برای شهر کرمانشاه و در حوزه روستایی برای شهرستان ثلاث باباجانی وجود دارد.
تصویر کاهش 72 درصدی آب دهی چشمه های استان کرمانشاه

به گزارش سایت خبری پرسون از کرمانشاه، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: ۷۲ درصد کاهش آبدهی چشمه‌ها را داریم که عدد خطرناکی است و قطعا در تأمین آب شرب شهرها و روستاها مشکلاتی خواهیم داشت.

علیرضا کاکاوند مدیر عامل آب و فاضلاب استان با بیان اینکه وضعیت بارندگی امسال در مقایسه با سال گذشته خوبی نیست، گفت: آب هست، ولی کم است بنابراین زنگ خطر تامین آب شرب در استان به صدا در آمده است.

وی ادامه داد: ۲۳ مخزن تحت پوشش داریم که با ایجاد سیستم پیشرفته اتاق هوشمند کنترل به صورت ۲۴ ساعته منابع آبی خطوط انتقال و مخازن آب را زیر نظر دارد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اشاره به کاهش چشمگیر آب چشمه‌ها، افزود: ۷۲ درصد کاهش آبدهی چشمه‌ها را داریم که عدد خطرناکی است و قطعا در تأمین آب شرب شهرها و روستاها مشکلاتی خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: امسال نگرانی کم‌آبی شهری اول برای شهر کرمانشاه و در حوزه روستایی برای شهرستان ثلاث باباجانی وجود دارد.

کاکاوند خاطرنشان کرد: سال گذشته در فروردین‌ماه تعداد ۵۴ روستا را با تانکر سیار آبرسانی داشتیم که متأسفانه این عدد به ۱۲۸ روستا رسیده است.

وی گفت: ظرفیت آب مخازن برای رفع مشکل کم‌آبی در شهر کرمانشاه ۲۵۰ هزار مترمکعب است که در حال حاضر تنها ۱۲۵ مترمکعب ظرفیت داریم.

کاکاوند در پایان از مردم خواست، برای جلوگیری از قطعی آب مدیریت مصرف داشته باشند، برای آبیاری باغات و مزارع از با آب شرب استفاده نکنند و شهرداری نیز فضای سبز را شهرداری را نباید با آب شرب آبیاری کنند؛ در صورت تکرار با متخلفان برخورد می‌شود.

منبع: فارس

285642