استاندارکرمانشاه:

برق به 98 درصد روستاهای کرمانشاه رسیده است

برق‌رسانی به ۶۲ روستا در ۱۶ استان‌ کشور شامل اردبیل، ایلام، خوزستان، مازندران، قزوین، سیستان و بلوچستان، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، کرمان، خراسان‌جنوبی، خراسان‌رضوی، خراسان‌شمالی، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، یزد و کرمانشاه با جمعیت تحت پوشش 930 خانوار امروز (31 فروردین) به صورت همزمان و در قالب پویش هر هفته الف. ب. ایران با حضور ویدئو کنفرانسی دکتر اردکانیان وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید. 

تصویر برق به 98 درصد روستاهای کرمانشاه رسیده است

به گزارش سایت خبری پرسون ازکرمانشاه، آیین افتتاح برق‌رسانی به هفت روستای استان کرمانشاه، همزمان با برق رسانی به 62 روستای کشور در در قالب پویش هر هفته الف.ب.ایران، برگزار شد.

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه، امروز31 فروردین در این مراسم که با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر نیرو برگزار شد، از ایده اردکانیان وزیر نیرودر راه اندازی پویش هر هفته الف - ب ایران به عنوان یک ایده خوب در راستای توسعه و سازندگی کشور یاد کرد و افزود: این پویش برگ زرینی را در تاریخ سازندگی و عمران و آبادانی کشور ثبت خواهد کرد.

استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به وضعیت برقرسانی به روستاهای استان کرمانشاه، گفت: از 2570 روستای استان کرمانشاه حدود 98.99 درصد تحت پوشش شبکه برق قرار گرفته اند و از نظر جمعیتی 99.8 درصد روستاییان استان برق دارند.

بازوند با بیان اینکه 1300 روستا در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه دچار آسیب شدند، گفت: اگرچه این روستاها بلافاصله بازسازی و تعمیر شدند و کار برقرسانی به آنها انجام شده، اما به نظر می رسد همچنان نیاز به بازسازی و بهینه سازی شبکه برق دارند که برای رفع مشکلات موجود خواستار عنایت ویژه وزارت نیرو در سال 1400 در این مناطق هستیم.

وی با قدردانی از توجه ویژه وزیر نیرو به غرب کشور، گفت: در دوران تصدی دکتر اردکانیان حدود 600 مگاوات برق در استان کرمانشاه به ظرفیت برق کشور اضافه شده است.

امیدعلی مرآتی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه نیز در حاشیه این مراسم در گفت و گویی اظهار کرد: از مجموع 62 روستایی که امروز در کشور برق دار شده اند، هفت روستای آن در استان کرمانشاه قرار دارد که برای برقرسانی به این روستاها در استان 2.5 میلیارد تومان هزینه شده است.

مراتی ادامه داد: این روستاها در شهرستان های سرپلذهاب، ثلاث باباجانی و کرمانشاه قرار دارند.

برق‌رسانی به ۶۲ روستا در ۱۶ استان‌ کشور شامل اردبیل، ایلام، خوزستان، مازندران، قزوین، سیستان و بلوچستان، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، کرمان، خراسان‌جنوبی، خراسان‌رضوی، خراسان‌شمالی، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، یزد و کرمانشاه با جمعیت تحت پوشش 930 خانوار امروز (31 فروردین) به صورت همزمان و در قالب پویش هر هفته الف. ب. ایران با حضور ویدئو کنفرانسی اردکانیان وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.

منبع : ایسنا

283711

مطالب مرتبط