سنجش سلامت کلاس اولی‌ها از خرداد آغاز خواهد شد

رئیس سازمان آموزش و پرورش سازمان استثنایی از آغاز اجرای برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی از خرداد ماه سال ۱۴۰۰ خبر داد.
تصویر سنجش سلامت کلاس اولی‌ها از خرداد  آغاز خواهد شد

به گزارش سایت خبری پرسون، سید جواد حسینی گفت: بیش از 20 هزار عوامل اجرایی در قریب به 2 هزار پایگاه سنجش در سطح کشور با برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی همکاری خواهند داشت.

وی با تأکید بر اینکه برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی همه‌ساله به‌منظور شناسایی و مداخلات به هنگام طلایی اجرا می‌شود، اظهار کرد: در سال گذشته و علیرغم شرایط کرونایی 98.8 درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان مورد سنجش قرار گرفتند که نشان از استقبال خوب خانواده‌ها از این برنامه و تلاش گسترده عوامل اجرایی این طرح دارد.

حسینی با بیان اینکه حفظ سلامت نوآموزان اصل اساسی در طرح سنجش سال جاری است و رعایت دستورات ستاد ملی کرونا در تمامی پایگاه‌های سنجش الزامی است، مطرح کرد: رعایت کامل موارد بهداشتی و ضدعفونی پایگاه‌ها، ایجاد اتاق انتظار، کاهش پذیرش روزانه نوآموزان، افزایش ساعت کار پایگاه‌ها، افزایش زمان ‌سنجش، راه اندازی شیفت عصر در برخی پایگاه‌ها، ایجاد درگاه پرداخت الکترونیکی و افزایش ابزارهای آزماینده تحصیلی از جمله مواردی است که برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی و رعایت شرایط بهداشتی در پایگاه‌ها در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بر اساس نوبت گیری انجام شده و به جهت جلوگیری از ازدحام، انتظار می‌رود فقط یکی از والدین همراه با فرزند خود در روز و ساعت تعیین شده به پایگاه‌های سنجش مراجعه کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در تمام استان‌های کشور اتاق سنجش آکوستیک نیز راه اندازی شده است، گفت: یکی از تحولات اساسی برنامه سنجش سال 1400، گنجاندن تست‌های شناخت نشانگان مشکلات ویژه یادگیری، جهت غربالگری و شناسایی نوآموزان دارای مشکلات ویژه یادگیری است.

حسینی در پایان گفت: تمهیدات لازم جهت سنجش نوآموزان پیش دبستانی در سال جاری در نظر گرفته شده است و در صورت استقبال والدین بخشی از این نوآموزان نیز در این برنامه ارزیابی خواهند شد.

285604