برگزاری الکترونیکی آزمون‌های پیام نور فارس

رئیس دانشگاه پیام نور فارس اعلام کرد که آزمون‌های پایان نیمسال دوم دانشجویان پیام نور در همه واحدهای این دانشگاه در سراسر استان از ۱۱ خردادماه ۱۴۰۰ به صورت الکترونیکی آغاز می‌شود.
تصویر برگزاری الکترونیکی آزمون‌های پیام نور فارس

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، صیف با اشاره به اینکه در این نیمسال برای همه دروس باید آزمون برگزار شده و امکان تغییر شیوه ارزشیابی از آزمون به تکلیف وجود ندارد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با ایجاد زیرساخت‌های مناسب آموزش الکترونیکی در دانشگاه پیام نور فارس، زمینه برگزاری مطلوب کلاسهای آنلاین و برگزاری آزمون‌های الکترونیکی از دو سال گذشته به صورت استاندارد فراهم شده است.

رئیس دانشگاه پیام نور فارس عنوان کرد: سامانه آزمون دانشگاه پیام نور فارس، زمینه برگزاری آزمون استاندارد در محیطی به دور از استرس را برای ۲۸ هزار دانشجوی این استان فراهم کرده است.

رئیس دبیرخانه منطقه ۷ دانشگاه پیام نور کشور، ایجاد مخزن سئوالات هر درس به منظور اختصاصی سازی هر آزمون برای هر دانشجو و در عین حال امکان بازگشت به سئوالات و همچنین برگزاری آزمون‌های تستی و تشریحی را از جمله امکانات سامانه آزمون آنلاین دانشگاه ذکر کرد و خاطرنشان کرد: در نیمسال جاری برگزاری آزمون های عمومی نیز به استان واگذار شده است.

صیف همچنین خاطرنشان کرد: با تلاش همکاران فنی دانشگاه امکان شرکت همزمان ۷ هزار و۵۰۰ نفر دانشجو در آزمون همزمان ایجاد شده است که این امر رکورد بالایی در آزمون‌های آنلاین در سطح دانشگاه های کشور محسوب می‌شود.

به گفته او، دانشگاه پیام نور فارس در دی ماه سال گذشته با برگزاری موفق ۷هزار و ۲۷۸ آزمون الکترونیکی در طول ۲۵ روز، رکورد برگزاری آزمون‌های آنلاین در استان فارس را با شرکت ۲۳۸ هزار نفر شکست.

منبع:ایسنا

285483