مدیرعامل آب منطقه‌ای استان:

کاهش ظرفیت آب سد های ایلام نگران کننده است

علی پوراحمد گفت: میزان آب ذخیره شده در پست سدهای چهاگانه استان، نسبت به مدت مشابه سال، 20 درصد کاهش داشته است و این  مئله بسیار نگران کننده است.

تصویر کاهش ظرفیت آب سد های ایلام نگران کننده است

به گزارش سایت خبری پرسون از ایلام، علی پور احمد؛ مدیرعامل شرکت آب منطقه ای ایلام، ظهر امروز در نشست کارگروه استانی سازگاری با کم آبی که با حضور مسئولان استانی برگزار شد، ابراز داشت: شرایط وضعیت منابع آبی در سطح استان خوب نیست.

وی با نگران کننده خواندن وضعیت منابع آبی استان، اظهار کرد: میزان آب ذخیره شده در پست سدهای چهاگانه استان، نسبت به مدت مشابه سال، 20 درصد کاهش داشته است و این مسئله بسیار نگران کننده است.

پوراحمد در ادامه ضمن تاکید بر صیانت از منابع آبی توسط همه متولیان این امر، تصریح کرد: کاهش بارندگی در ماه های اخیر در سطح استان، به شدت بر حجم آب پست سدها تاثیر گذاشته است.

وی ادامه داد: از این رو حجم آب های ذخیره پشت سد شهدای ایلام(گلال) ۲۵درصد، سد دویرج دهلران ۲۲درصد، سد کنگیر ایوان ۱۸درصد و سد ایلام(چم گردلان) 3درصد کاهش پیدا کرده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای ایلام در پایان با درخواست از همه مسئولان و همچنین مردم استان در جهت حفظ این سرمایه الهی، عنوان داشت: برای جبران این کم بارشی باید همه پای کار بیایند و از برداشت های غیر مجاز و برداشت های مازاد جلوگیری به عمل آید.

نوروزی_استان ایلام

285560