زمان ثبت نام فعالان تئاتر گیلان در جشنواره نمایش‌های آئینی اعلام شد

معاون هنری و امور سینمایی گیلان با اعلام اینکه فراخوان بیستمین دوره جشنواره نمایش‌های آئینی و سنتی صادر شده است، گفت: بیستمین دوره این جشنواره با اولویت نمایش‌های الهام گرفته از آثار «نظامی گنجوی» برگزار می‌شود و فعالان تئاتر استان با حضور در این جشنواره میتوانند آثار خود در این عرصه را در بعد ملی به نمایش بگذارند.
تصویر زمان ثبت نام فعالان تئاتر گیلان در جشنواره نمایش‌های آئینی اعلام شد

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، سید امیر مصباح روز چهارشنبه افزود: بیستمین جشنواره نمایش های آئینی و سنتی در بخش‌های نمایش‌های تخت حوضی، مجالس شبیه خوانی، نمایش های عروسکی سنتی، بخش نقالی و روایت های ملی، معرکه ها، آئین‌ها و بازی‌های نمایشی، جوانه های نمایش ایرانی (ویژه کودک و نوجوان) (بخش ویژه استاد هنگامه مفید)، هشتمین سمینار بین‌المللی نمایش‌های آئینی و سنتی برگزار خواهد شد.


وی اظهار داشت:کانونِ نمایش‌هایِ آئینی و سنتیِ انجمن هنرهایِ نمایشی و اداره کل هنرهایِ نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور گسترشِ زمینه‌های پژوهشی و اجرایی و ژرفکاوی در ریشه‌های نمایشِ ایرانی، و نیز ثبت و حفاظت از کهن الگوهایِ نمایشیِ ایران زمین و بهره بردن از این دستاوردها برای ارتقای تئاترملی؛ بیستمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی را با اولویت نمایش‌های الهام گرفته از آثار «نظامی گنجوی» در مهر و آبان ماه ۱۴۰۰ برگزار می‌کنند.


وی ادامه داد: متقاضیان شرکت در این رویداد می‌توانند از شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه برای ثبت تقاضای خود برای شرکت در بخش‌های مختلف به تارنمای ایران تئاتر مراجعه کنند.


مصباح در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این موضوع که یکی از بخش‌هایی که بیش از سایر کسب و کارها در بحران شیوع کرونا دچار آسیب و مشکل اقتصادی شد، بخش‌های مختلف هنر اعم از سینما، تئاتر و نمایش و موسیقی است، افزود: سال گذشته ۵۶ نمایش در استان تولید و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی ۲۹۷ بار به اجرا درآمده‌اند.


معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان یادآور شد: ۲۲ آموزشگاه آزاد هنرهای نمایشی با مجوز اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در سطح استان فعال هستند.


۲۵ سالن نمایش با ظرفیت شش هزار و ۶۶۹ صندلی در استان گیلان وجود دارد و ۵۲۹ هنرمند تئاتر در استان فعال هستند.

منبع: ایرنا

285433

مطالب مرتبط