فرماندار رشت در دیدار با عوامل سریال مهر بانو مطرح کرد؛

فرهنگ غنی گیلان با اندیشه و آثار تأثیرگذار هنرمندانش ماندگار می شود

فرماندار رشت با بیان اینکه گیلان با وجود آداب و رسوم غنی، فرهنگ و مواهب طبیعی حتی برای خیلی ها که در گیلان زندگی می‌کنند ناشناخته است، گفت: یک اثر هنری در انتقال فرهنگ آن دیار بسیار تاثیر گذار است و نمایش آداب و رسوم جامعه فقط با اندیشه و اثر هنرمند ماندگار میشود.
تصویر فرهنگ غنی گیلان با اندیشه و آثار تأثیرگذار هنرمندانش ماندگار می شود

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، علی فتح اللهی در دیدار با عوامل سریال مهر بانو از شبکه استانی باران، اظهار کرد‌: هنر یک هنرمند و بازیگر انتقال درد و خوشی های جامعه به زبان هنرمندانه است.‌

فرماندار رشت با بیان اینکه زندگی کردن در کنار هم فقط رفع نیازهای فیزیکی از جمله زیر ساخت های عمرانی‌، آب و برق‌، گاز و ... نیست، گفت‌: همه ما انسان های به نیازهای عاطفی چون‌ محبت و خنداندن، مهربانی و درد یکدیگر را متوجه شدن نیازمندیم و‌ تامین این نیازها در هیچ جای از دنیا به صورت ابلاغیه عنوان نمی شود بلکه یک هنر است.‌

وی اذعان کرد‌: توسعه همه جانبه جامعه متفاوت از رشد در جامعه است، اگر در جامعه ای زندگی می‌کنیم که توسعه یافته است‌، یقینا همه بخش های آن جامعه توسعه یافته است‌.

فرماندار‌ رشت به تاثیر گذاری دنیای هنر در توسعه جامعه پرداخت و خاطر نشان کرد: با زبان هنر می توان بسیاری از مشکلات و موانع و آسیب های جدی اجتماعی را شناسایی و رفع کرد‌.

وی ادامه داد‌: تولید یک اثر هنری در انتقال نشاط اجتماعی‌ در جامعه بسیار تاثیر گذار است.‌

فتح اللهی با تاکید بر اینکه‌ تولید محتوای هنری فقط با اندیشه و قلم هنرمند ماندگار و تاثیرگذار می‌شود، ‌افزود: تولید محتوای سریال پایتخت‌، که به نوعی فرهنگ‌ اصیل مازندران را به نمایش گذاشت و با طنز های ارائه شده در سریال، شادی جامعه را فراهم کرد و فرهنگ آن دیار را به دیگر نقاط‌ ایران انتقال داد.‌

وی‌ در ادامه‌ اضافه کرد‌: سریال ن خ نیز به نوعی‌ فرهنگ و آداب و رسوم ‌غرب ایران را به نمایش در‌آورد.‌

نماینده عالی دولت در مرکز استان به فرهنگ غنی گیلان پرداخت و اظهار کرد‌: گیلان دارای تنوع غذای با آداب و رسوم غنی و گویش های محلی متفاوت است و هم چنین دارای طبیعت بکر خدا‌دادی است که این نعمات در کنار هم این استان را نسبت به دیگر استان ها متمایز کرده‌،‌ فرهنگ و مواهب طبیعی ‌این استان‌ برای خیلی ها که در گیلان زندگی می‌کنند ناشناخته است.

فرماندار رشت با تاکید بر اینکه هر گونه مشکل و معضل در شهر‌ مستقیما به فرمانداری آن شهرستان انتقال داده می شود، تصریح کرد: ‌در این راستا ۷۰ کار گروه، شورا و کمیته در حوزه های مختلف در شهرستان رشت تشکیل شده است‌.

وی در ادامه به فعالیت گسترده بانوان گیلانی در عرصه های مختلف پرداخت و اظهار داشت: بانوان این استان خوشبختانه در حوزه های مختلف ورزشی‌، علمی‌، هنری‌، اجتماعی‌، فرهنگی و حتی اقتصادی خوش درخشیده اند و افتخار گیلان هستند‌.

وی با تاکید بر اینکه گیلان و شهر رشت جز اولین ها در بخش ها ‌و حوزه های مختلف بوده، اذعان داشت‌:‌ این شهرستان بزرگان و فرهیختگانی در خود نهفته دارد که افتخار ایران بوده و در دنیا نیز خوش درخشیده اند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری رشت

303041

مطالب مرتبط