معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان خبر داد:

واکسیناسیون سالمندان ۸۰ سال به بالا از امروز

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: از امروز واکسیناسیون سالمندان ۸۰ سال و بالاتر آغاز شده است.
تصویر واکسیناسیون سالمندان ۸۰ سال به بالا از امروز

به گزارش سایت خبری پرسون از همدان، منوچهر کرمی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: از امروز در مراکز منتخب شهرستان‌های استان همدان واکسیناسیون سالمندان ۸۰ سال و بالاتر آغاز شد.

وی افزود : این افراد نیاز به هیچ اقدامی ندارند و از طریق مراقبان سلامت و بهورزان مراکز بهداشتی نزدیک محل سکونت با آن‌ها تماس گرفته می‌شود تا برای انجام واکسیناسیون دعوت شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان همچنین با اشاره به واکسیناسیون افراد خاص گفت: بیماران خاص که شامل گروه پیوندی، دیالیزی و مبتلا به سرطان هستند با دریافت معرفی‌نامه و نسخه پزشک مبنی بر بلا مانع بودن تزریق واکسن کرونا به مرکز بهداشت شهرستان‌های خود مراجعه کنند.

جلال بطحائی رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: فاز دوم واکسیناسیون عمومی علیه بیماری کرونا در گروه‌های غیر از بهداشت و درمان با اولویت سالمندان۸۰ سال به بالا از روز گذشته در استان همدان آغاز شده است.

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان بیان کرد: ۲ مرکز منتخب بهداشتی در مرکز استان و در هر شهرستان یک مرکز در مجموع ۱۱ مرکز در استان همدان برای تزریق واکسن کرونا پیش بینی شده است، با این وجود تعداد مراکز در روزهای آینده افزایش می یابد.

بطحائی با بیان اینکه ۲ نوع واکسن آسترازنکای و سینوفارم به افرادی بالای ۸۰ سال تزریق می شود خاطرنشان کرد: تیم پزشکی و واکسیناسیون در مراکز بهداشتی منتخب برای تزریق واکسن کرونا مستقر بوده و به سوال و ابهام های مراجعان درباره واکسن کرونا پاسخ می دهند همچنین از مراجعان درخواست می شود در صورت داشتن بیماری و حساسیت خاص پیش از تزریق واکسن موضوع را به پزشک حاضر در مرکز بهداشت اطلاع دهند.

285425

مطالب مرتبط