در استان مرکزی رقم خورد؛

اطعام نیازمندان در ماه رمضان، عنصر همدلی مردم

فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، موجبات گسترده شدن مهر و مودت بیشتری بین مردم می شود، از آنجایی که انجام اعمال نیک و خداپسندانه در تمامی روزهای سال ضمن ارتقای سطح روحیه فرد عمل کننده، ابعاد مثبتی همچون توسعه فرهنگ اجتماعی، گسترش رفتارهای انسان دوستانه و رفع نیاز نیازمندان را نیز به همراه دارد، اطعام نیازمندان به خصوص در ماه مبارک رمضان، نیز آثار بسیار مثبتی در جامعه خواهد داشت که خداوند بر انجام آن بسیار تاکید کرده است؛ لذا این عمل خداپسندانه و نوعدوستانه هر ساله از سوی مردم و برخی از نهادهای مسوول در این زمینه انجام می شود.

تصویر اطعام نیازمندان  در ماه رمضان، عنصر همدلی مردم

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی در این رابطه گفت: ۱۴ آشپزخانه به صورت متمرکز و ۱۰۰ آشپزخانه توسط مراکز نیکوکاری استان برای تهیه غذای گرم نیازمندان در ماه مبارک رمضان مشغول فعالیت هستند.

مجید مومنی افزود: از ابتدای فعالیت آشپزخانه‌های اطعام مهدوی- تبرک رضوی در ماه مبارک رمضان، ۱۷ هزار و ۷۸۰ پرس غذای گرم و افطاری ساده در میان نیازمندان و مددجویان استان مرکزی توزیع شده است.

وی ابراز کرد: اطعام نیازمندان از مهمترین اعمال نیکی است که موجبات آرامش زندگی دنیوی و پاداش در زندگی اخروی را برای افراد فراهم می کند.
مومنی گفت: هر فردی که گرسنه ای را سیر کند، ضمن قرار گرفتن در آسایش وجدان، خشنودی پروردگار را نیز فراهم کرده است.

رییس کمیته امداد شهرستان خمین نیز بیان کرد: به مناسبت ماه مبارک رمضان و با اجرای پویش اطعام مهدوی - تبرک رضوی در استان مرکزی طرح‌های سبد مهربانی و نان مهربانی در شهرستان خمین نیز اجرایی شده است.
جواد داودی گفت: در طرح سبد مهربانی ضمن برقراری تعامل با فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره ای شهرستان و هایپرهای مواد غذایی، مقرر شد غرفه‌ای در فروشگاه در کنار صندوق با عنوان سبد مهربانی ایجاد شود تا مشتریان و خیران به انتخاب خود مواد غذایی را خریده و در داخل غرفه قرار دهند تا به وسیله کمیته امداد به دست نیازمندان رسانده شود.
وی با اشاره به اینکه این طرح پس از ماه رمضان نیز استمرار خواهد داشت، اضافه کرد: درطرح نان مهربانی، تعامل با اکثر نانوایی‌ های شهرستان برقرار شده و مقرر است بنر نان مهربانی در این مکان ها تعبیه شود تا خیران مبالغ نذری خود جهت نان نیازمندان را به صورت نقد و یا انجام تراکنش بانکی در آن قرار دهند و در پایان هر هفته معادل آن نان طبخ و توسط امداد بین نیازمندان توزیع شود.


داودی خاطرنشان کرد: این طرح از شب میلاد کریم اهل بیت (ع) اجرایی می شود.
یک خیر اراکی نیز از کمک ۳۷میلیون تومانی خود برای اطعام نیازمندان خبر داد و گفت: تامین معیشت نیازمندان و اطعام و افطاری آنها در ماه مبارک رمضان از ضروریاتی است که هر فردی توانایی انجام آن را در هر سطحی که دارد باید انجام دهد.

رئیس کمیته امداد اراک منطقه دو نیز گفت: همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، یک خیر اراکی تعداد ۱۲۱ بسته مواد غذایی شامل برنج، روغن و سایر اقلام مورد نیاز هر یک به ارزش ۳۰۰ هزار تومان و در مجموع به ارزش ۳۷میلیون تومان را برای استفاده مددجویان به این نهاد اهدا کرده است.
اسداله فراهانی یادآور شد: این بسته ها بین نیازمندان توزیع شده است.


یکی از شهروندان نیز بیان کرد: مردم نباید تصور کنند که اطعام به معنای تهیه مواد غذایی بسیار زیادی است که از توانشان خارج است، بلکه معتقدم اطعام در ماه رمضان را حتی می توان با اهدای یک وعده غذا به یک خانواده نیازمند انجام داد.
وی گفت: انجام این اطعام ها باید به دور از هر گونه حاشیه و سر و صدا باشد تا کرامت آن افراد نیز حفظ شود.
در دین مبین اسلام بر اطعام به نیازمندان تاکیدات فراوانی شده است که انجام آن حتی با کمترین هزینه می تواند ضمن خرسندی بندگان خدا در دنیا، رضایت خداوند را نیز فراهم کند؛ ضمن اینکه آثار و برکات این اعمال خداپسندانه در زندگی افراد به طور حتم نمایان خواهد شد.

285334

مطالب مرتبط